معاون جهاد کشاورزی اردکان خبر داد
معاون فنی جهاد کشاورزی اردکان از برداشت بیش از 1250 تن گندم و جو در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 30 July 2018

سید علی حسینی پور اردکانی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی اردکان زیر کشت محصول استراتژیک گندم و جو بوده است، گفت: علیرغم خشک‌سالی‌های متمادی در استان و شهرستان اردکان، کشاورزان زحمتکش در راستای تحقق اهداف خودکفایی کشور نسبت به کشت گندم و جو اقدام کرده‌اند.

وی افزود: قاعدتاً وجود شرایط آب‌وخاک شور در منطقه و سختی خرده مالکی باید میزان تولید این محصولات را در منطقه دچار اختلال می‌کرد؛ اما با سخت‌کوشی، انطباق با طبیعت و همچنین مدیریت بهینه عوامل تولید، باعث شد که میزان تولید امسال ۱.۴ درصد بیشتر از میزان متوسط تولید در کشور باشد.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان اظهار داشت: کشاورزان شهرستان با مدیریت مناسب آب در این اراضی توانسته‌اند بیش از یک هزار و ۲۵۰ تن گندم و جو برداشت کنند که علیرغم کاهش سطح کشت نسبت به سال گذشته، میزان تولید این محصولات افزایش داشته است.

وی، از مناطق شمال اردکان و بخش عقدا به‌عنوان عمده‌ترین مناطق کشت گندم و جو در این شهرستان نام برد و گفت: به خاطر کیفیت محصول تولیدی، بیش از ۹۰ درصد از میزان گندم و جو تولیدشده توسط مصرف‌کنندگان در داخل شهرستان و استان باقیمتی بالاتر از قیمت خرید تضمینی به فروش می‌رسد.

حسینی پور افزود: متوسط تولید گندم در شهرستان اردکان در سال جاری ۳.۴ تن بوده است که شامل ارقام روشن، آنفارم و کویر است. متوسط تولید جو نیز ۲.۸ تن است و بیشترین جو کشت‌شده از نوع نصرت بوده است.

وی در پایان گفت: ازجمله شاخص‌های تولید گندم در شهرستان اردکان، کاهش یک تا دو دور آبیاری نسبت به متوسط میزان آبیاری در کشور است که با عنایت به شرایط خشک‌سالی و کمبود منابع آب، می‌تواند به‌عنوان الگوی کشت در سطح کشور مطرح شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار