رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۶ مورد از اماکن مسقف عرضه قلیان در همدان پلمب شده است.
کد خبر: ۶۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 31 July 2018
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۶ مورد از اماکن مسقف عرضه قلیان در همدان پلمب شده است.

به گزارش تسنیم، حسینعلی نوروزی اظهار داشت: مانند سال گذشته برخورد جدی و قضایی با عرضه و توزیع قلیان در اماکن مسقف و عمومی به خوبی اعمال می‌شود و جلسات کمیته استانی دخانیات به شکل مرتب برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با قلیان، بازرسی‌های مشترک با اتاق اصناف، اماکن و شهرداری را استمرار دادیم و تا کنون ۳۶ مورد از اماکن عمومی مسقف که در آن قلیان عرضه می‌شد پلمب شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: در طول ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۵۰۰ عدد قلیان و ادوات قلیان از اماکن عمومی جمع‌آوری و معدوم سازی شده است.

نوروزی با بیان‌اینکه مشکل عرضه قلیان در مسیر گنجنامه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: مشکل عمده ما عرضه قلیان در مسیر جاده حیدره است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شاهد عرضه قلیان توسط وانت بار‌ها و خودرو‌های شخصی بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و ورود مراجع قضایی این مشکل برطرف شد و از آن پس هیچ گونه عرضه قلیان به وسیله خودرو‌های شخصی مشاهده و یا گزارش نشده است.

۹۰۰ مورد پروانه خرده فروشی دخانیات در همدان صادر شده است

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه ۹۰۰ مورد پروانه خرده فروشی دخانیات در همدان صادر شده است، گفت: با این اقدام به دنبال شناسنامه دار کردن و ساماندهی خرده فروشی‌های دخانیات هستیم.

نوروزی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جامع کنترل دخانیات، سه رسته سوپرمارکت، خواربار فروشی و سقط فروشان می‌توانند مجوز خرده فروشی بگیرند، ابراز کرد: در فاصله ۱۰۰ متری اماکن مذهبی، آموزشی، فرهنگی و مدارس و مساجد مجوز خرده فروشی دخانیات صادر نمی‌شود.

وی گفت: هدف ما از ساماندهی خرده فروشان دخانیات، کم کردن تعداد فروشندگان دخانیات است، گفت: به عمده فروشان دخانیات مجوز خرده فروشی داده نمی‌شود و در حالتی که خرده فروشی کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه در مغازه‌هایی که مجوز خرده فروشی دخانیات ندارند فروش دخانیات ممنوع می‌شود، تصریح کرد: با این طرح نیمی از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که اکنون خرده فروشی می‌کنند در آینده قادر به فروش آن نخواهند بود.

نوروزی گفت: به محض ساماندهی و پایان صدور مجوزها، نیرو‌ها و اکیپ‌های بازرسی ما وارد عمل شده و با خرده فروشی‌های بدون مجوز برخورد می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار