مدیر جهاد کشاورزی شهر مروست از کاهش ۳۰ درصدی تولید انگور در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 02 August 2018

کرامت تیموری مدیر جهاد کشاورزی شهرمروست بااشاره به اینکه میزان انگور تولید شده درشهرمروست نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است گفت: خشکسالی، سرمازدگی و وزش باد‌های شدید از مهمترین علل درکاهش تولید انگور در مروست است.

تیموری افزود: انگور تولیدی درسال جاری ۵٠درصد فرآوری می‌شود وبه کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های حوزه شمالی کشور، ازجمله روسیه واروپا صادر می شود.

وی ادامه داد:باتوجه به پیش رس بودن، انگورمروست به صورت تازه خوری به بازار میوه وترباربه استان‌های تهران، کرمان، یزد وهرمزگان عرضه میگردد.

تیموری بیان کرد:وجود صنایع تبدیلی این محصول درکنار مزارع، مثل یک بال کمکی برای رشد و ترقی کشاورزی محسوب می‌شود، اما به دلیل بی توجهی به این محصول که حاصل زحمت یک فصل زراعی کشاورزان است به صورت خام وفله وارد بازارمی شود و سود حاصل آن به جیب دلالان می رود.

وی افزود: امیدواریم باعنایت به تسهیلات اقتصاد پایدار روستایی، گام‌های ارزنده‌ای جهت هرچه بهتر شکوفاشدن این صنایع درشهرمروست برداریم واز کسانی که توان تأسیس صنایع تبدیلی وتکمیلی مورد نیاز این منطقه رادارند حمایت کامل برای سرمایه گذارای صورت می گیرد.

تیموری گفت:هزار و ١٠هکتار از باغات مروست به کشت انگورخلیلی، عسکری و ریش بابا اختصاص دارد.

برداشت محصول انگو ر اول مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

شهر مروست قطب تولید انگور در استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار