مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی ( آبفار ) مهریز با اشاره به کمبود 75 لیتر آب در ثانیه در این شهرستان خواستار همکاری مردم در معرفی انشعاب های غیرمجاز شد و گفت: برای تشویق افراد به ازای هر مورد معرفی یک میلیون ریال پاداش پرداخت می شود.
کد خبر: ۶۴۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 11 August 2018

محمدمهدی خلاصه زاده اظهار داشت: برخی افراد سودجو نسبت به انشعاب های غیرقانونی اقدام می کنند و از مردم برای شناسایی و معرفی متخلفان برای برخورد و جلوگیری از تداوم کار آنها، خواستار همکاری شد . 
وی اظهار داشت: برخورد با افراد متخلف با همکاری دادستانی و سایر دستگاه ها انجام می شود و از شناسایی و معرفی 13 متخلف در چهار ماهه اول سال 1397 به مراجع قضایی خبر داد.
مدیر آبفار مهریز آب شرب مورد نیاز روستاهای شهرستان را به طور متوسط 142 لیتر در ثانیه ذکر کرد و یادآور شد: هم اکنون 67 لیتر در ثانیه از منابع آبی منطقه برداشت می شود و برای عبور از پدیده خشکسالی باید مصرف آب مدیریت شود. 
به گفته خلاصه زاده ، آب مصرفی مردم روستاهای بخش مرکزی شهرستان از 39 منبع آبی شامل 38 حلقه چاه و یک رشته قنات تامین می شود که به علت کاهش بارندگی و تداوم 2 دهه خشکسالی باید صرف جویی اولویت نخست مصرف کنندگان باشد. 
وی همکاری مردم در رعایت الگوی مصرف آب را ضروری دانست و ادامه داد: حفر چاه های غیرمجاز خانگی، استفاده از پمپ های مکنده و برخی انشعاب های غیرقانونی از شبکه توزیع توسط سودجویان موجب کمبود آب مشترکان شده است. 
به گفته این مسئول محلی ،برای جبران آب شرب روستاها در دهستان های میانکوه ، 57 دستگاه تانکر آبرسانی پنجهزار مترمکعبی تهیه شد و نسبت به توزیع آب اقدام می شود. 
وی اظهار داشت: در سال 1396 افزون بر 20 میلیارد ریال بودجه صرف اجرای طرح های مختلف آبرسانی به روستاها، تولید و توزیع آب شد . 
وی در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه تعدادی از مشترکان از پرداخت به موقع آب بها پرهیز می کنند، میزان بدهی آنها را به این اداره در سال 1396 افزون بر پنج میلیارد ریال ذکر کرد . 
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی مهریز ، تعداد مشترکان را 11 هزار و 760 مورد ذکر کرد و افزود: سالانه حدود 400 مشترک جدید درخواست واگذاری انشعاب دارند. 
خلاصه زاده اظهار داشت: 66 روستا در دهستان های خورمیزات ، میانکوه ، بهادران ، تنگچنار و ارنان زیرپوشش خدمات این اداره هستند. 
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار