مدیرجهاد کشاورزی تالش خبر داد
خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: تا امروز ۱۳ هزار تن محصولات جالیزی در شهرستان تالش برداشت شده است.
کد خبر: ۶۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 21 July 2015
علی موسوی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تالش، با بیان اینکه برداشت محصولات جالیزی از اوایل خرداد ماه در این شهرستان شروع شده است اظهار داشت: تاکنون 13 هزار تن محصولات جالیزی به ارزش اقتصادی بیش از 168 میلیارد ریال برداشت شده است.
وی محصولات کشاورزی برداشت شده را شامل گوجه فرنگی، خیار، توت فرنگی، کدو سبز، بادمجان، سبزیجات برگی، هندوانه و فلفل خوراکی اعلام کرد و گفت: این محصولات کشاورزی با عنوان کشت بهاره در کنار کشت برنج انجام گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی تالش با بیان این که برداشت محصولات جالیزی کشت بهاره تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت هم حدود 4 هزار تن از این محصولات برداشت و به بازارهای محلی عرضه شود.
موسوی با اعلام این که در بهار امسال 13 هزار و 585 هکتار از زمین های کشاورزی تالش به کشت محصولات جالیزی اختصاص یافته بود بیان کرد: تالش 20 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که در 16 هزار هکتار آن برنج کشت می‌شود و مابقی به کشت محصولات جالیزی، گندم و جو اختصاص دارد.
وی از اختصاص 27 میلیارد و 505 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار اعتبار در سال 93 برای خرید ماشین آلات کشاورزی شامل کمباین، ماشین‌های ویژه دروگر و نشاءگر، تراکتور، خرمن‌کوب و موتور پمپ آب به 200 نفر از کشاورزان متقاضی پرداخت شده است.
این مقام مسئول گفت: شهرستان تالش در سال 93 با جذب همه اعتبارات تخصیصی، رتبه اول شهرستان‌های استان گیلان را کسب کرده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار