فرمانده انتظامي استان اصفهان:
تابناک: فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام باندي حرفه اي كه با خريد چكي اقلام از عمده فروشان بالغ بر 18 ميليارد و 500 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 21 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سردار عبدالرضا آقاخاني اظهار کرد: در پي شكايت تعدادي از فروشندگان عمده مواد غذايي و بهداشتي شهرستان گلپايگان مبني بر كلاهبرداري دو نفر از آنان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كاراگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات ابتدايي مشخص شد که دو نفر غیربومی، ابتدا اقدام به خريد كالا با مبالغ كمي از فروشندگان عمده مواد غذايي و بهداشتي به صورت چكي كرده و پس از اينكه تمامي چك ها در موعد مقرر پاس و اعتماد فروشندگان به خريداران جلب مي‌شد، در اقدام بعدي اجناسي با مبالغ ميلياردي خريد كرده و متواري مي شدند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان تصریح کرد: تحقيقات درخصوص اين پرونده ادامه داشت تا اينكه تعداد ديگري از عمده فروشان شهرستان كه به اين شيوه از آنان كلاهبرداري شده بود نيز به پليس آگاهي مراجعه و شكايتي با همين مضمون تنظيم كردند.

سردار آقاخاني گفت: نحوه كلاهبرداري و رقم بالاي آن نشان مي داد كه كارآگاهان با يكي از باندهاي بزرگ حرفه اي در اين زمينه مواجه هستند كه احتمال اينكه در شهرها و استان هاي ديگر نيز فعاليت داشته باشند وجود دارد.

وي با بيان اينكه كارآگاهان توانستند در تحقيقات خود ردپاي كلاهبرداري هاي متهمان را در استان‌هاي يزد و اراك نيز به دست آورند، خاطرنشان کرد: سرانجام با اقدامات ويژه و خاص، مخفيگاه دو نفر از كلاهبرداران در شهرستان ساوه استان مركزي شناسايي و كارآگاهان با نيابت قضايي به محل مذكور رفته و طي عملياتي ويژه با همكاري ماموران پليس آگاهي اين شهرستان، هر دو متهم را دستگير و به گلپايگان منتقل كردند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه متهمان در مدت 2 ماه فعاليت تبهكارانه خود توانسته بودند بالغ بر 18 ميليارد و 500 ميليون تومان را از 11 فروشنده عمده مواد غذايي و بهداشتي كلاهبردراي كنند، افزود: در بازرسي از مخفيگاه آنان، محموله سنگيني از اقلام مواد غذايي و بهداشتي به ارزش 4 ميليارد تومان كشف شد.

سردار آقاخانی به دستگيري دو مالخر اين پرونده كه در فروش كالاهاي به دست آمده از راه كلاهبرداري با متهمان هم‌دست بودند اشاره كرد و گفت: پرونده مذكور، يكي از مهمترين كلاهبرداري‌ها از نظر رقم بالاي آن در سال هاي اخير بود كه خوشبختانه با تلاش مضاعف و زحمات شبانه روزي كارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي طي مدت دو هفته بسته شد و تمامي اعضاي آن دستگير و تحويل قانون شدند.

ریيس پليس استان اصفهان با هشدار به كاسبان، صاحبان صنوف، كارخانه داران، صاحبان سرمايه و فروشندگان عمده كالا تاکید کرد: توصيه ما براي جلوگيري از بروز اين‌گونه كلاهبرداري‌ها اين است كه فريب ظاهر شيك و متشخص افراد را نخورده و در هنگام معامله هاي سنگين حتماً تحقيقات لازم را در خصوص هويت افرادي كه با آنها وارد معامله مي شويد به عمل آورده و معامله خود را با ضمانت هاي سنگين و در مراجع قانوني و معتبر انجام دهيد و مراقب افرادي كه با حيله و نيرنگ قصد جلب اعتمادتان را دارند باشید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار