مدیر عامل آب منطقه ای استان اردبیل گفت: ضروری است با هدف مدیریت منابع نرخ آب‌بها متناسب با عملکرد آن افزایش یابد.
کد خبر: ۶۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 21 July 2015

داوود نجفیان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در حال حاضر تعرفه آب متناسب با قیمت تمام شده تامین آب نیست و این مهم موجب شده است مصرف کننده کمتر از بهای تمام شده تولید برای مصرف خود بپردازد.

وی افزود: این معضل به ویژه در بخش کشاورزی قابل توجه است و با توجه به اینکه این حوزه بیش از ۹۰ درصد مصرف را به خود اختصاص داده است به دلیل پایین بودن قیمت در مصرف آب صرفه جویی نمی شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان با تاکید به ضرورت قیمت گذاری متناسب با مصرف اضافه کرد: در بخش شرب نیز بررسی ها نشان می دهد بخش عمده بی توجهی به صرفه جویی در مصرف به دلیل قیمت پایین تمام شده آب است.

نجفیان تاکید کرد: نظر ما این است که ارزش اقتصادی واقعی آب محاسبه شده و بر اساس آن تعرفه تغییر یابد و به ویژه متناسب با عملکرد حوزه های مصرف مختلف قیمت گذاری صورت گیرد.

این مسئول با تاکید به محدودیت منابع آبی اضافه کرد: زمانی آب یک منبع تمام شدنی محسوب نمی شد اما در وضعیت فعلی به عنوان یک منبع تجدید ناپذیر و تمام شدنی است که به مدیریت نیاز دارد.

وی افزود: در چنین وضعیتی نیاز است مدیریت بهینه در مصرف منابع اعمال شود و با صرفه جویی این منبع کمیاب از هدر رفت آن ممانعت شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار