اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران، بر مصوبه قبلی خود درباره میزان رقم مجوز ارزش واگذاری امتیاز تراکم در راسته‌ها و بورس‌های تجاری پافشاری کردند.
کد خبر: ۶۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 21 July 2015
 در جریان یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی اعتراض فرمانداری تهران به «مصوبه اصلاحیه ضرایب K برای کاربریهای تجاری و اداری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران موضوع تبصره یکم ذیل ماده واحده مصوبه اصلاحیه بند (ج) ماده سوم مصوبه ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ » در دستور قرار گرفت.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این خصوص توضیح داد: محاسبه ضرایب K طی چندین جلسه کارشناسی با حضور شهرداران مناطق، اعضای شورای شهر و کارشناسان مربوطه صورت گرفته است و در نهایت میزان میانگین ۴۰A برای ضریب K در راسته‌ها و بورس‌های تجاری مصوب شد اما ظاهراً فرمانداری تهران با این موضوع مخالفت کرده و در عین حال پیشنهاد جایگزین روشنی ارائه نداده است.

سالاری ادامه داد: به موجب تبصره یکم شهرداری ملزم شده است تا نسبت به سطح بندی راسته ها و بورس های تجاری بر اساس مرغوبیت این راسته ها اقدام نموده و لایحه مربوطه را به نحوی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید که میانگین ضرایب اعمال شده برای سطوح مختلف راسته ها حداکثر ۴۰A باشد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این رابطه توضیح داد: طی گفت ‌وگویی که با مسئولان فرمانداری داشتم مشخص شد آنها اعتراضی به متن مصوبه ندارند بلکه به این ترتیب تدبیر کرده‌اند تا وقت بیشتری برای بررسی مفاد آن داشته باشند. قرار بود این اعتراض از دستور کار خارج شود و آنها نامه خود را پس بگیرند اما موضوع در دبیرخانه شورا ثبت شده بود و براین اساس ناچار باید این اعتراض را پاسخ دهیم.

‌علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز گفت :پیشنهاد  رقم A40 ضریب K متعلق به شخص شهردار تهران بود اما مطلع هستم که اکنون برخی مسئولان شهرداری تهران با این مصوبه مخالف هستند.

وی در واکنش به توضیح چمران مبنی براینکه شهرداری مخالفتی اعلام نکرده است گفت: نیت شورای شهر خیر است و می‌خواهد یک بار برای همیشه هزینه تراکم را مشخص کند تا این نرخ سلیقه‌ای بالا و پایین نشود.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم با اشاره به نشست‌های فشرده برای تعیین این ضریب اظهار کرد: این اعتراض در حال حاضر قابل طرح نیست ضمن اینکه زمان قانونی اعتراض به مصوبه نیز گذشته است.

وی پیشنهاد داد که این طرح به صورت پایلوت به مدت ۶ ماه تا یک سال اجرا شود تا شهرداران مناطق بتوانند اشکالات احتمالی آن را احصا کنند.

اسماعیل دوستی، علی صابری و رحمت الله حافظی از دیگر اعضای شورا بودند که در این ارتباط اظهار نظرکرده و خواستار اجرای مصوبه مذکور بدون توجه به اعتراض فرمانداری تهران شدند.

با این وجود مهدی چمران خواستار پافشاری شورا بر مصوبه قبلی و رأی مجدد به آن شد و گفت: به این ترتیب قرار نیست که این مصوبه توسط فرمانداری به شورای حل اختلاف ارجاع شود و زمان زیادی معطل بماند بلکه در اولین فرصت ممکن لازم الاجرا خواهد شد.

در نهایت اعضای شورا به پیشنهاد مهدی چمران رأی مثبت و بر مصوبه قبلی خود تاکید کردند .
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار