مدیر حوزه هنری آبادان خبر داد؛
مدیر حوزه هنری آبادان گفت: در حال جمع‌آوری مصاحبه‌ها و خاطرات آزادگان هستیم و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم یک یا 2 کتاب از این عزیزان را به چاپ رسانده و از آنها رونمایی کنیم.
کد خبر: ۶۴۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 31 August 2018

شهرام قلی‌گشتی اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ۲۶ مرداد ماه را به نام روز آزادگان نامگذاری کرده‌اند. به همین مناسبت حوزه هنری انقلاب اسلامی این موضوع را برخود تکلیف می‌داند که مراسم شب خاطرات آزادگان را برگزار کند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم بخش کوچکی از زحمات، رنج‌ها و عذاب‌هایی که آزادگان عزیزمان در طی دوران اسارت خود کشیده‌اند را با برگزاری این گونه برنامه‌ها به مردم نشان دهیم تا همگان ببینند که این آزادگان در طی مدت اسارت خود در زندان‌های عراق جای خوشی نداشته‌اند.

قلی‌گشتی بیان کرد: بعید است که ما بتوانیم حتی یک روز را در اسارت با رنج و عذاب و با آن شرایط دوام بیاوریم. در حالی است که این عزیزان 10 سال و برخی از آنها بیش از ۱۰ سال در اسارت بوده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری آیین شب خاطره گفت: برای آن که ما آنها را ارج نهیم مراسم شب خاطره با آزادگان عزیز آبادانی را سال جاری برگزار کردیم.

مدیر حوزه هنری آبادان هدف از برگزاری مراسم شب خاطره را برقراری ارتباط میان مردم و آزادگان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم شب خاطره به این منظور است که آزادگان عزیز بتوانند ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند.

او ادامه داد: آزادگان خاطراتی را به زبان می‌آورند و می‌گویند که این خاطرات می‌توانند ارتباط نزدیکی را با مردم برقرار کند و آن سختی و عذاب‌هایی که در آن دوران کشیدند را برای مردم نشان دهد.

قلی‌گشتی از چاپ و رونمایی 2 کتاب خاطره آزادگان در سال آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری خاطرات عده‌ای از آزادگان هستیم تا ان‌شاءالله در سال آینده بتوانیم یک یا 2 کتاب از آنها را رونمایی کنیم.

وی افزود: امشب سه نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس که یکی از آنها مسیحی بود خاطرات خود را از دوران اسارت تعریف کردند و همچنین سرود و نمایشی در این مراسم اجرا شد.

مدیر حوزه هنری آبادان عنوان کرد: همکاران ما در حوزه هنری در حال آماده‌سازی مصاحبه‌های آزادگان عزیز هستند و وقتی کاری در راستای تاریخ شفاهی در حال انجام باشد باید پروسه‌ای را طی کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار