معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت:‌ در راستای ایجاد توسعه پایدار و اشتغالزایی در روستاهای کشور، دولت یازدهم نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کشور اقدام می‌کند.
کد خبر: ۶۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 22 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدابوالفضل رضوی صبح امروز در بازدید از طرح‌های کارآفرینی روستای ویرثق شهرستان نیر اظهار داشت:‌ توجه به روستا و توانمندسازی روستاییان سبب کاهش نرخ بیکاری و حاشیه‌نشینی و افزایش تولید ملی می‌شود که در این راستا باید اقدامات اساسی از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی تصریح کرد:‌دولت یازدهم در این زمینه اهتمام جدی داشته و تلاش می‌کند تا با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف در راستای توسعه اقتصادی روستاها گام بردارد.

وی گفت: دولت به دنبال آبادانی و شکوفایی اقتصاد روستایی بوده و در تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های روستاها برای سرمایه‌گذاری، اشتغال و کاهش مهاجرت بوده چرا که با این راهکارها می‌توان زمینه رونق و توسعه را در روستاها فراهم آورده و آبادانی هر چه بیشتر را در این مناطق شاهد بود.

رضوی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها، از تدوین دستورالعمل اجرایی این طرح خبر داد و افزود: دستورالعملی که برای این طرح تدوین شده حاصل سفر به 31 استان کشور و مشورت با صاحب نظران و مسئولان محلی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم بیان کرد: در راستای ایجاد توسعه پایدار و اشتغالزایی در روستاهای کشور، دولت یازدهم نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کشور اقدام می‌کند و برای دریافت این تسهیلات روستاییان می‌توانند تا 4 برابر میزان نقدینگی خود، وام دریافت کنند.

وی با بیان این که تا زمانی که تغییر نگاه ایجاد نشود توسعه امکان‌پذیر نیست، گفت: لازمه توسعه داشتن سرمایه انسانی بوده و باید سرمایه انسانی خود را آموزش داده و بدانیم تا زمانی که مردم به کار و تولید آشنا نباشند اقتصاد و تولید نیز شکوفا نخواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار