تابناک: شاخه های گل طلا پارسال با اعلام اداره کل استاندارد اصفهان مبنی بر تقلبی بودن آنها از بازارهای استان جمع آوری شد اما به رغم اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فروش شاخه های گل طلای تقبلی، این کالای تقلبی همچنان در بازار اصفهان عرضه می شود.
کد خبر: ۶۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 22 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: این اداره کل سال گذشته با همکاری نهادهای مربوطه اقدام به جمع آوری شاخه های تقلبی گل طلا از بازار طلای اصفهان کرد.

غلامحسین شفیعی در عین حال تصریح کرد: اما امسال در بررسی های انجام شده، مشخص شد که این کالای تقلبی هنوز در برخی از واحدهای صنفی طلافروشی عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه این کالای زینتی، طلا نیست و در ساخت آن از مصنوعات پلاستیکی و آب طلا استفاده شده است، افزود: این شاخه های گل به عنوان گل پلاستیکی از تایلند و سریلانکا وارد می شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، عرضه و فروش این کالا در واحدهای طلا فروشی و زرگری به عنوان گل طلا را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: برخی از فروشندگان طلا و جواهرات، این شاخه های پلاستیکی را به عنوان طلای 24 عیار به مردم می فروشند.

شفیعی عرضه این شاخه های گل را فقط در گل فروشی ها و واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام زینتی و با عنوان « گل پلاستیکی » مجاز دانست.

وی ارزش این شاخه های گل را حدود 15 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اما این کالا به عنوان شاخه گل طلا با قیمت های بسیار بالا تا 200 هزار تومان نیز فروخته می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره شاخه های گل نقره نیز گفت: این قبیل کالاها قابل اعتمادتر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار