کمیته امداد استان یزد از سال 1370 تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج 24 هزار و 600 نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است .
کد خبر: ۶۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 03 September 2018

«محسن علیزاده» مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان این که کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ازجمله اقدامات حمایتی این نهاد برای تحکیم بنیان خانواده است، گفت: کمیته امداد استان یزد از سال 1370 تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج 24 هزار و 600 نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است .

وی ادامه داد: بیش از 12 میلیارد و 900 میلیون تومان از سال 70 تاکنون توسط این نهاد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بخش فرهنگی این نهاد اشاره کرد و گفت: رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت از جمله محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد را تشکیل می‌دهد و رسالت مهمی است که این نهاد در کنار سایر خدمات به نیازمندان ارائه می‌کند .

علیزاده افزود: فراهم‌سازی تسهیلات و امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی جامعه هدف تحت حمایت، برگزاری اردوهای زیارتی، تربیتی و آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و سالمندان، برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی برای مددجویان از جمله اقدامات ارزشمند این نهاد در بخش فرهنگی است .

وی بیان کرد: هم‌اکنون سه ‎ هزار و 433 دانش‌آموز و 678 دانشجو و طلبه از خدمات مختلف این نهاد در بخش فرهنگی استفاده می‌کنند و طی 40 سال گذشته بیش از 20 میلیارد و 100 میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه تحت حمایت در سرفصل‌های مختلف هزینه شده است .

وی گفت: اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت از دیگر فعالیت‌های مؤثر این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی آنان است و طی 40 سال گذشته 56 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه کارگشایی به 75 هزار و 136 خانوار نیازمند و تحت حمایت در استان یزد پرداخت‌شده است .

مدیر کل کمیته امداد استان در پایان نیز یادآور شد: هم‌اکنون حدود 20 هزار خانوار با 36 هزار جمعیت از خدمات مختلف حمایتی کمیته امداد در استان یزد استفاده می‌کند که 12 هزار نفر از آنان سالمندان معیشت بگیر هستند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار