حجت الاسلام دشتکی از فعالیت بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در مناطق شهری وروستایی استان همدان خبرداد.
کد خبر: ۶۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 11 September 2018
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از اعزام ۱۷۰۰ مداح به هیئات و مراسم عزاداری محرم در نقاط مختلف استان همدان خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی دشتکی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) به اعزام بیش از ۱۸۰۰ نفر از مبلغین و مبلغات به مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد

وی به ساماندهی و اعزام بیش از ۱۷۰۰ نفر مداح به هیئات و مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان همدان اشاره کرد و گفت: همگی این افراد قبل از محرم در همایش‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام دشتکی همچنین در ادامه به فعالیت ۲۸۵ مرکز قرآنی در استان همدان اشاره کرد و بابیان اینکه این مراکز به موضوع محرم ورود پیدا کرده اند، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از وظایف تعریف شده برای این مراکز است.

وی در ادامه اشاره‌ای به موضوع اربعین داشت و بابیان اینکه برای دشمنان قابل تحمل نیست ۲۰ میلیون نفر از شیعیان در مراسم اربعین حضور داشته باشند و بر همین اساس همواره کارشکنی می‌کنندف گفت: یکی از وظایف کمیته آموزشی اربعین ارائه توجیهات لازم به زائران و دست اندرکاران این مراسم معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی برخورد مردم ایران و عراق با یکدیگر نیز مدنظر بوده تا خدای نخواسته در این خصوص زمینه سوء استفاده دشمن فراهم نشود.

وی به جوسازی‌هایی که علیه مداحان و مسئولین هیئات صورت می‌گیره اشاره کرد و افزود: نباید به شایعات و جوسازی‌ها دامن زده شود و در این راستا اگر تخلفی از یک مداح یا مسئول هیئت سر می‌زند مراجع ذیربط باید به موضوع رسیدگی کنند.

وی گفت: تنظیم و اعلام رویکرد تبلیغی شور و شعور حسینی با محوریت ایثار، ولایت مداری، ذلت ناپذیری و تدوین و ابلاغ اولویت‌های تبلیغی ماه محرم در ۶ محور اصلی و ۲۴ بند برای شبکه تبلیغی استان همدان مدنظر بوده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ولایت پذیری، ترویج سبک زندگی اسلامی بر محوریت قرآن و عترت، تبیین شعار سال «حمایت از کالای ایرانی»، تبیین دو واجب امر به معروف و نهی از منکر و تحلیل مضرات آسیب‌های عزاداری، بیان نقش عاشورای حسینی در انسان سازی و تبیین اولویت‌ها و برکات انقلاب اسلامی را از وظایف مبلغان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار