مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری البرز هشدارداد؛
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری البرز گفت ؛ یکی از دغدغه‌های ما در استان البرز عدم تعامل شهرداریها و سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز است.
کد خبر: ۶۵۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 15 September 2018

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز حجت ااسلام والمسلمین فخرالدین صابری مدیر کل میراث فرهنگی استان با حضور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نظرآبادگفت:شهرستان نظرآباد یکی از شهرستان های معتبر و دارای ویژگی های ارزشمند در زمینه صنعتی کشاورزی دامداری و جاذبه های تاریخی فرهنگی گردشگری استان البرز است که در زمینه تاریخی وجود تپه 9هزار ساله ازبکی موید این موضوع می باشد

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت :
یکی از دغدغه‌های ما در استان البرز عدم تعامل شهرداری هاو سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این استان به منظور استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی مسیر ۹۰ کیلومتری کرج به قزوین برای معرفی جاذبه های تاریخی فرهنگی و گردشگری استان البرز است.

این مقام مسوول اضافه کرد:
اداره کل میراث فرهنگی در هیچ زمینه‌ای هیچگونه درآمد ریالی ندارد و با توجه به همین موضوع پرداخت مبالغ بسیار بالا برای تامین تابلوهای شهری و بین راهی برای ما کار محالی است.

عضوشورای اداری استانداری البرز با اشاره به اهمیت موضوع معرفی جاذبه های گردشگری استان گفت:
معرفی جاذبه های فرهنگی تاریخی و گردشگری استان البرز یک وظیفه عمومی است که برای میراث فرهنگی استان عایدی نخواهد داشت بلکه باعث رونق اقتصادی بیش از پیش استان البرز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری همچنین افزود: تا زمانی که یک حرکت و یک هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط صورت نپذیرد و به همراه آن یک عزم عمومی ایجاد نشود شاهد همین روند فعلی خواهیم بود.

حجت السلام والمسلمین صابری در ادامه گفت:
صنعت گردشگری امروز یکی از معتبرترین صنایع جهان در تامین منافع اقتصادی است و در مقام مقایسه آن با سایرصنایع این موضوع مشهود است که با کمترین هزینه نسبت به صنایع دیگر بازدهی اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسبی را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسوول همچنین با بیان اینکه در بوم گردی هدف روستاها می باشند و با حفظ زیست بوم و معرفی زندگی با سبک و سیاق و خوردنی و نوشیدنی های سنتی بایستی همراه باشد گفت:

از دهیاران استان البرز این انتظار می رود تا نگاهی ویژه به موضوع بوم گردی داشته باشند و با شناسایی خانه های قدیمی و زیبای منطقه خود و توجیه صاحبان آنها و با دریافت وام های درصد پایین بتوانند این منازل را تبدیل به یک اقامتگاه بوم گردی نمایند تا با تبلیغات مناسب زمینه حضور و اقامت گردشگران داخلی و خارجی را در استان البرز فراهم آورند.
وی ادامه داد : ما آمادگی داریم در صورت ایجاد شرایط مناسب و تقاضای کافی برای این اقامتگاه های بوم گردی کلاس های آموزشی به منظور برخورد درست با مشتری و ارائه خدمات استاندارد در اقامت های بوم گردی را برگزار نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان گفت:
دهیاران آثار و وسایل قدیمی مصرفی مردم را در گذشته در مناطق تحت سکونت خود شناسایی نمایند تا در همان منطقه و روستا یا با ثبت و انتقال آن به مرکز شهرستان مقدمات ایجاد و تاسیس موزه مردم شناسی شهرستان نظرآباد صورت پذیرد.

دکتر فلاح نژاد فرماندار شهرستان نظرآباد نیز در این جلسه با اشاره به داشته های فرهنگی تاریخی و گردشگری فراوان شهرستان نظرآباد گفت:
از این داشته‌ها که هر کدام برای رونق صنعت گردشگری در یک منطقه می‌توانند یک ظرفیت بالا به شمار بروند بایستی استفاده درست شود.

وی همچنین اضافه کرد:
هدف ما این است که روزی میراث فرهنگی در جایگاه واقعی و درست خود قرار گیرد تا جایی که در زمینه ایجاد اشتغال به تنهایی بار همه حوزه‌های صنعتی را به دوش کشد.
وی در پایان گفت:
ما تمام قد از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آموزش بازاریابی و فروش صنایع دستی و مرمت و نگهداری از ابنیه و آثار تاریخی در کنار میراث فرهنگی حمایت می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار