معاون استانداری :
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بابیان اینکه موضوع‌های اجتماعی، توانمندسازی و نگاه اقتصادی به محله‌ها برای استان مهم است، گفت: اصرار مسئولان استقرار دفاتر تسهیلگری با رویکرد محله‌ محوری است.
کد خبر: ۶۶۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 26 September 2018

 محسن صادقیان در نخستین نشست هم‌اندیشی طرح ملی بازآفرینی شهری استان ، ابعاد اجتماعی و اقتصادی این دفاتر را ارزشمندترین اهداف راه‌اندازی آن دانست.
وی با اشاره به اینکه نگاه اجتماعی به محلات، هدف ایجاد دفاتر تسهیلگری است ، افزود: در این خصوص استانداری، شهرداری و راه‌ و شهرسازی همکاری دارند و مباحث اجتماعی توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پیگیری می‌شود.
معاون استاندار یزد بابیان اینکه نتیجه اقدام در بلندمدت مشخص خواهد شد، یادآور شد: در مناطق مختلف شهر دفاتر تسهیلگری راه‌اندازی می‌شود و مجموعه‌های مختلف اعم از مشاوره‌ای، شهرسازی و جامعه‌شناختی با توجه به نیاز محله در بلند در این دفاتر مستقر می‌شود.
صادقیان اولویت این طرح را استفاده از مشارکت‌های مردمی و عامل موفقیت آن را در توانمندسازی محلات عنوان کرد و ادامه داد: شرح خدمات اولیه دفاتر تسهیلگری تهیه‌شده و حسن‌آباد یزد اولین نقطه‌ای است که این اقدام در آن انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز نام کامل دفاتر تسهیلگری مدنظر سازمان امور اجتماعی وزارت کشور را دفاتر تسهیلگری توسعه محلی عنوان کرد.
وی گفت: دفاتر توسعه محلی، از یک سال قبل در 10 استان در حال اجراست و مختص مناطق حاشیه‌نشین است.
فخرالسادات خامسی ‌هامانه در ادامه مناطق حسن‌آباد، اسکان و کشتارگاه یزد و 2 منطقه در میبد را جزو پنج دفتر تسهیلگری مدنظر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد دانست.
وی با اشاره به اینکه یزد در بحث سرمایه‌های خرد و اعتماد مردم ، رتبه نخست کشور را دارد، گفت: برای راه‌اندازی دفاتر لازم است در مرحله اول، نیازهای محلی بررسی و سپس برای واگذاری مدیریت آن به افراد محلی اقدام شود.
در این نشست در خصوص شرح خدمات دفاتر تسهیلگری و تقسیم‌بندی شهرداری ها در مورد محل ایجاد این دفاتر توضیحاتی بیان شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار