مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ مرکز در استان یزد به سالمندان خدمات رسانی می کنند.
کد خبر: ۶۶۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 02 October 2018

جلیل عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ مرکز در استان یزد به سالمندان خدمات رسانی می کنند که از این تعداد شانزده مرکز روزانه سالمندان، هفت مرکز ویزیت سالمندان در منزل، دوازده مرکز مراقبتی سالمندان، چهار مرکز شبانه روزی سالمندان با هفت بخش و چهار کانون جهاندیدگان مراکزی هستند که در حال حاضر خدمات درمانی، توانبخشی، آموزشی و حمایتی لازم را به سالمندان استان یزد ارائه می دهند.

عفتی با اشاره به اینکه استان یزد رتبه دوازدهم در میزان سالمندان را دارا است گفت: در کشور ۹/۳ درصد جمعیت یعنی ۷/۵ میلیون نفر را سالنمدان تشکیل می دهند که پیش بینی می‌شود تعداد سالمندان کشور تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وی نیاز‌های سالمندان را نیاز‌های مرتبط با معیشت و اقتصاد، امور درمانی و بهداشتی، تردد و مناسب سازی محیط منزل، ارتقا سلامت و تغذیه دانست و افزود: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به تمام نیاز‌های سالمندان رسیدگی کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: برنامه‌های متعدی از جمله تجلیل ازسالمندان نمونه، دیدار با سالمندان در مراکز نگهداری، برگزاری گارگاه‌های آموزشی و ... به مناسبت هفته تکریم سالمندان در استان برگزار شده است.

۳ تا ۹ مهرماه هفته تکریم از منزلت سالمندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار