رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان همدان گفت: مصلی شهر همدان در حال ساخت که تکمیل آن نیازمند اقدام جهادی خیران و افراد دارای توان مالی است.
کد خبر: ۶۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 25 July 2015
رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان همدان گفت: مصلی شهر همدان در حال ساخت که تکمیل آن نیازمند اقدام جهادی خیران و افراد دارای توان مالی است.

به گزارش تسنیم، حجت‌السلام سید صادق حسینی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز عبادی - سیاسی به فرمان امام(ره) توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: بنا بر فرمایش امام(ره) اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشت برپایی نمازجمعه برای آن کفایت می‌کرد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به فرمان امام(ره) نخستین نماز جمعه در تهران برگزار شد و اقامه این فریضه الهی از مطالبات مردم انقلابی بود که پیش از انقلاب مورد غفلت واقع شده بود و زمینه برگزاری آن فراهم نبود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمازجمعه استان همدان تصریح کرد: نماز جمعه اکنون در ۹۰۰ مرکز کشور برگزار می‌شود و این فریضه الهی در تمام مناسبت‌ها زمینه ایجاد روشن‌گری و اثرات مطلوب در مردم و نمازگزاران را داشته است.

وی گفت: نماز جمعه یکی از اثربخش‌ترین و با ظرفیت‌ترین و با خاصیت‌ترین نمازهایی است که بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد و اکنون شاهد هستیم هر هفته میزان حضور مردم در برپایی این فریضه اثرگذار در حال افزایش است.

حسینی بیان کرد: مسائل و مشکلات جامعه توسط تریبون‌های نمازجمعه و با حضور مردم در این نماز عبادی و سیاسی و اجتماعی حل می‌شود و نماز جمعه در ارتقای فرهنگ عمومی مردم بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: اگر مردم در مسائل سیاسی تحلیل‌های خوبی را دارند از برکات نماز جمعه و انقلاب اسلامی است به طوری که در یکی از نظرسنجی‌ها اعلام شد که ۷۶ درصد مردم اثرگذاری نمازجمعه را در حد عالی معرفی کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمازجمعه استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر در ۲۴ مرکز در سطح استان همدان نماز عبادی و سیاسی جمعه برگزار می‌شود و دو بخش نیز درخواست بسیاری برای اقامه نمازجمعه دارند که در ماه‌های آینده برای بهره‌مند مردم این مناطق این فریضه برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: یک‌هزار خادم به عنوان اعضای ستادهای نمازجمعه در استان همدان خدمت‌گذاری به نمازگزاران را برعهده دارند و فضا را برای نمازگزاران فراهم می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به نمازهای جمعه توجه بیشتری داشته باشند و خود را موظف و ملزم به خدمت‌رسانی کنند چرا که نمازجمعه سنگر انقلاب اسلامی است و باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه مردمی اداره می‌شود، گفت: مصلی شهر همدان در حال ساخت که تکمیل آن نیازمند اقدام جهادی خیران و افراد دارای توان مالی است و چون در این حوزه وقف و موقوفاتی وجود ندارد لازم است که مردم خیراندیش همدان به این پروژه عنایت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار