براساس نقشه های جوی سازمان هواشناسی و اعلام اداره کل هواشناسی فارس ، با تشدید فعالیت سامانه بارشی در 48 ساعت آینده ناپایداری جوی ، بـه صورت افزایش ابر ، بارش رگبار ،آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و روان آب در شرق استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۶۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 26 July 2015
به گزارش تابناک فارس:

هشدار برای شرق فارس

مـدیریت بحران استان فارس درباره جاری شدن سیلاب ، آب آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد در جاده های مواصلاتی استان هشدار داد.

فیاض پور ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت : بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی فارس مبنی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موسمی از بعد از ظهر امروز در نواحی شرقی و احتمال وقوع سیلاب و آب آبگرفتگی معابر ، به کشاورزان ، عشایر و گردشگران توصیه می شود از نزدیک شدن و قرار گرفتن در مسیر و حریم رودخانه جدا خودداری کنند .

به گزارش مدیریت بحران استان فارس ، براساس نقشه های جوی سازمان هواشناسی و اعلام اداره کل هواشناسی فارس ، با تشدید فعالیت سامانه بارشی در 48 ساعت آینده ناپایداری جوی ، بـه صورت افزایش ابر ، بارش رگبار ،آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و روان آب در شرق استان پیش بینی شده است.

فیاض پور افزود : افراد در هنگام تردد در محورهای کوهستانی و گردنه های استان دقت لازم را داشته ‌باشند.

خسارات بارش های روز گذشته در آباده،بهمن و بوانات


مسوول روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان فارس گفت:بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیلاب به دام ها ،کندوهای زنبور عسل، چادرهای عشایری خسارت وارد کرد و آذرخش جان یکی از عشایر را گرفت.

اسماعیل زارعی افزود: بر اثر این بارش ها و جاری شدن سیلاب که در 24 ساعت گذشته رخ داد 12 خانوار عشایر تیره شورباخورلو از طایفه شش بلوکی ایل قشقایی در مناطق اران ، کلوان و شورچشمه شهرستان آباده زیان دیدند.

وی بیان داشت: در این حادثه 20 راس دام ، 30 کندوی زنبور عسل و سه تخته چادر عشایری از بین رفت و بخشی از راه های تردد عشایر نیز تخریب شد.

زارعی ادامه داد:همچنین در این حادثه یک نفر از عشایر مناطق یاد شده بر اثر آذرخش جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد:مسوول اداره امور عشایر شهرستان آباده و دست اندرکاران این مجموعه پس از این حادثه برای امداد رسانی به عشایر آسیب دیده به مناطق مورد اشارع اعزام شدند.


در پی بارندگی های 2 روز گذشته در شمال استان فارس و جاری شدن سیل 40 راس دام در شهرستان بوانات تلف شدند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بوانات گفت: این تعداد گوسفند هنگام چرا در حاشیه رودخانه دچار سیلاب شدند.

حسینی ، خسارت وارد شده به عشایر و دامداران منطقه را 120 میلیون ریال اعلام کرد .



بارش باران و تگرگ شدید به مزارع ، چاه ها و تاسیسات کشاورزی شهر بهمن آباده خسارت وارد کرد .
لطفی ، کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: بارش باران و تگرگ شدید و جاری شدن سیلاب به بیش از 330 هکتار از مزارع کشاورزی و 80 کلونی زنبور عسل بهمن خسارت وارد کرد .
در این حادثه 200 هکتار از مزارع صیفی ،100 هکتار از مزارع گندم و جو ،30 هکتار باغ سیب و40 تن علوفه ی برداشت شده نیز از بین رفت.
وی خسارت وارد شده ناشی از سیلاب در منطقه ی بهمن را بیش از چهل میلیارد ریـال برآورد کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار