اهدا کننده "اسب زمرد" به وزیر خارجه
حاج شمس الدین محمدی از بزرگان طایفه کلاسر در شهرستان مغان استان اردبیل است که برای قدردانی از زحمات وزیر امور خارجه در مذاکرات هسته‌ای، اسبی را به وی اهدا کرده و امیدوار است دولت بعد از این اتفاقات، برای رفع مشکلات، حواسش به داخل و توانمندی‌های جوانان باشد.
کد خبر: ۶۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 26 July 2015
به گزارش سبلانه، شمس الدین محمدی، پیرمردی از روستای کلاسر اردبیل که امیدوار است اسب اهدایی اش به وزیر خارجه، با پی گیری‌های نمایندگی وزارت خارجه در اردبیل، به دست محمد جواد ظریف برسد.

او می‌گوید در ماه مبارک رمضان که ظریف در مصاحبه تلویزیونی از وین با مردم ایران داشت، از مردم ایران خواست تا تیم هسته ای را دعا کنند تا در مذاکرات موفق باشند، من نیز سر سجاده نماز او و تیم همراهش را دعا کردم.

حاج شمس الدین می گوید مذاکرات که به جمع بندی نهایی خود رسید و تیم هسته ای  به ایران بازگشت خوشحال شدم از موفقیت آنها و از اینکه سرسختانه در مقابل دشمنان ایستاند؛ و فرموده امام که "عشایر ذخایر انقلابند" و " باید رسومات سنتی به جا آورده شود" به ذهنم آمد و با خود گفتم که من نیز باید این رسم را به جا آورده و هدیه ای به پاس تلاش و موفقیت نمایندگان کشورم تقدیم آنان کنم.

او می گوید من که نه شال زرین داشتم و نه مدال، تصمیم گرفتم اسبی به ظریف اهدا کنم، اسبی به نام زمرد که 5 ساله است و به رنگ پرتقالی و در این زمان نیز شعری به ذهنم خطور کرد " که اسب ظریف زمرد است و دشمن افعی / افعی بر زمرد نگرد کور شود".

حاج شمس الدین می گوید بعد از این تصمیم طی تماسی که با استاندار اردبیل داشتم ایشان را از نیت خودم آگاه کردم  که به گرمی از تصمیم من استقبال کرد.

او می گوید البته در این مذاکرات نباید از زحمات دیگر اعضای تیم هسته ای غافل شد و به همین خاطر دو گوسفند برای قربانی کردن نیز به آقایان صالحی و عراقچی اهدا کردم.

حاج شمس الدین می گوید دولت باید بداند که بعد از رفع تحریم ها کار آنها تازه شروع می شود و باید در داخل کشور نیز عملکرد مثبتی داشته باشند و تنها به لغو تحریم ها بسنده نکنند.

او می گوید بیکاری جوانان، ازدواج و زندگی شاد برای آنها باید در دستور کار دولت باشد.

حاج شمس الدین از هدایت ها و رهنمودهای رهبری می گوید و ادامه می دهد که وجود رهبری حکیم، نعمتی از جانب خدا برای ملت ایران است و اگر درایت ایشان نبود مساله هسته ای به سرانجام نمی‌رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار