رییس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۱۰ برابری ترافیک محور‌های استان در آستانه اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 24 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا سرهنگ محمد حیدری ، با اشاره به افزایش لحظه به لحظه ترافیک محورهای استان، گفت: با نزدیک شدن به اربعین، لحظه به لحظه بر حجم ترافیک محورهای استان افزوده شده و در حال حاضر ترافیک محورهای استان به 10 برابر روزهای عادی سال رسیده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به روز اربعین پیش بینی می‌شود این میزان ترافیک به 15 برابر نیز افزایش پیدا کند.

وی مسیرهای همدان-کرمانشاه- اسلام آباد و اسلام آباد-حمیل-ایلام را شلوغ ترین محورها اعلام کرد.

حیدری به قرارگیری 450 کیلومتر از مسیر تردد زوار اربعینی که به سمت مرز مهران می‌روند در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: زواری که قصد سفر به مرز مهران را دارند عمدتا مسیر عبور آنها از استان کرمانشاه است و با احتساب تمام مسیرهای تردد زوار حدود 450 کیلومتر از مسیرهای استان زیر بار ترافیکی اربعین قرار دارد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح ترافیکی ویژه اربعین، گفت: هم اکنون 300 نیرو در قالب 110 گشت محسوس و نامحسوس محورهای استان و بویژه مسیر تردد زوار اربعین را تحت نظر دارند.

وی از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در این طرح خبر داد وافزود: با توجه به پرتعداد بودن سرنشینان خودروهای عبوری در مسیر تردد زوار، هرگونه تخلف رانندگی می تواند منجر به حادثه ای دلخراش شود و در همین راستا نیروهای پلیس راه برخورد شدیدتری با تخلفات خواهند داشت.

حیدری با اشاره به افزایش 10 درصدی تردد اتوبوس ها در محورهای مسیر تردد زوار گفت: در همین راستا حساسیت ویژه بر تردد اتوبوس‌ها وجود داشته و مدارک، تخلفات و ساعت رانندگی آنها به دقت کنترل می‌شود.

وی افزود: هر راننده اتوبوس در طول 24 ساعت حق 9 ساعت رانندگی دارد و اگر از این میزان ساعت تجاوز کند، مدارک او اخذ شده و از رانندگی محروم می‌شود.

حیدری تصریح کرد: میزان ساعت رانندگی رانندگان اتوبوس هم اکنون توسط سیستم هوشمند رصد می‌شود و با هرگونه ساعت اضافه رانندگی به شدت برخورد می شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از رانندگان خواست حتما پیش از رانندگی استراحت کافی داشته و حتما در موکب های مسیر توقف داشته باشند و از رانندگی بی وقفه خودداری کنند.

حیدری از ادامه طرح ترافیکی اربعین تا پایان موج بازگشت زوار تا 13 آبان خبر داد و افزود: در صورت نیاز این زمان تمدید می شود.

وی افزود: از رانندگان می‌خواهیم در طول طرح همکاری ویژه با پلیس داشته و از انجام هرگونه تخلف بطور جد خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار