رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در نیمه نخست امسال 116 هزار و 716 مأموریت فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان انجام شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 27 October 2018

به گزارش تابناک : غفور راستین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از بیش از 116 هزار مأموریت اورژانس اصفهان در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال 97، اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با حضور در 116 هزار و 716 مأموریت، 82 هزار و 200 بیمار و مصدوم اورژانسی را ضمن ارائه خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل کرد.

وی در ادامه با اشاره به درمان سرپایی 20 هزار و 873 بیمار و مصدوم توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی در 6 ماهه اول سال 97، افزود: در این مدت از مجموع مأموریت‌های انجام شده، 37 هزار و 259 مورد مربوط به حوادث رانندگی و 79 هزار و 457 مورد حوادث غیرتصادفی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان این که اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان دارای 145 پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل 75 پایگاه شهری، 69 جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است، اعلام کرد: در 6 ماه گذشته، بیشترین مأموریت‌های استان اصفهان به ترتیب در شهرستان‌های اصفهان، نجف آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، لنجان، شهرضا و مبارکه بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: شماره تلفن 115 مربوط به مرکز فوریت‌های پزشکی است، بنابراین حتماً این شماره را به خاطر بسپارید تا در صورت مواجهه با وقوع حادثه و نیاز به امدادرسانی فوری به مصدومان و بیماران به سرعت با این شماره تماس بگیرید.

راستین با اشاره به این که پرسنل فوریت‌های پزشکی به صورت 24 ساعته برای امدادرسانی به حوادث اورژانسی آماده‌باش هستند، عنوان کرد: بهتر است شخص تماس‌گیرنده با شماره 115 در صحنه حادثه حضور داشته باشد تا بتواند شرح حال درست و دقیقی از وضعیت مصدوم یا بیمار به پرسنل اتاق فرمان ارائه دهد.

وی با بیان این که قبل از درخواست کمک برای افراد بی‌هوش، ابتدا آن‌ها را تکان داده و صدا بزنید تا از بی‌هوش بودن فرد اطمینان حاصل کنید، افزود: پس از تماس با شماره 115 به توصیه‌های کارشناسان اتاق فرمان تا رسیدن نیروهای امدادی عمل کنید و توجه داشته باشید که نیازی به برقراری تماس‌های مکرر با 115 نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار