مدیرکل اوقاف استان اصفهان خبر داد
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری 200 موقوفه جدید با ارزش بیش از 500 میلیارد ریال در استان اصفهان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است.
کد خبر: ۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 22 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به حوزه فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سه حوزه فرهنگی و معاونت فرهنگی، اوقاف و حقوقی و امور قرآنی فعالیت می‌کند که در این راستا اقدامات بسیاری خوبی در سراسر استان انجام شده است.

وی با اشاره به توجه به رونق برنامه‌های قرآنی در جامعه، افزود: مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت و پرورش 10 الی 15 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور بسیار حائز اهمیت بوده و این اداره توانسته طی چهار سال گذشته در این زمینه بیش از 60 هزار حافظ قرآن تربیت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: در حال حاضر 22 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین رویدادهای فعالیت استان اصفهان در زمینه موضوعات قرآنی است که 15 اسفندماه به منصه ظهور خواهد رسید.

وی اضافه کرد: استان اصفهان دارای 13 هزار و 600 موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی بوده که از این تعداد، 7 هزار موقوفه منفعتی و 6 هزار و 600 موقوفه انتفاعی شامل مسجد، حسینیه، تکیه و آرامگاه‌ها بوده که تمامی این موقوفات در سامانه بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است.

صادقی ادامه داد: شاخص‌ترین برنامه‌های این اداره در امور فرهنگی اجرای طرح‌های نشاط معنوی، طرح آرامش بهاری که در بیش از 300 بقعه متبرکه برای خدمات‌رسانی به زائرین و مسافران نوروزی است و طرح قرآنی و مسابقات قرآنی که در سال جاری برگزار شد و بالغ بر 116 هزار نفر در شهرستان‌ها در این طرح شرکت کردند.

وی بیان کرد: از بین شرکت‌کنندگان در سطح شهرستان‌ها 700 نفر به مرحله استانی راه یافتند که در حال حاضر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم پایان یافته و تعداد 47 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان متذکر شد: استان اصفهان دارای 718 امامزاده بوده که رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که از این تعداد 40 بقعه متبرکه شاخص و 300 بقعه متبرکه با فضای مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هستند که این استان از این نظر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی با نهادینه شدن سنت حسنه وقف امکان‌پذیر است، عنوان کرد: در سال جاری 200 موقوفه جدید با ارزش بیش از 500 میلیارد ریال به ثبت رسیده که ثبت موقوفه امسال در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه شهرستان لنجان یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه شناسایی و احیای موقوفات بوده است، افزود: شهرستان‌های استان اصفهان بالغ بر 40 وقف جدید داشته‌اند که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان با همراهی فرماندار شهرستان لنجان و دیگر مسئولان این شهرستان توانسته 13 موقوفه جدید با ارزش بیش از 200 میلیارد ریال را به ثبت برساند که بعد از اصفهان و کاشان در رتبه سوم قرار گرفته است.

به گزارش فارس، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای زرین‌شهر، سردار شهید محمدعلی باغبان، سردار حسین قجه‌ای و پنج شهید گمنام از پروژه‌ مسجد جوادالائمه زرین‌شهر، پروژه‌ فضای سبز بقعه متبرکه امامزاده باباسبز اشیان، مسجد جامع زرین‌شهر و مسجد صباحی زرین شهر بازدید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار