رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با وجود خشکسالی های پیاپی، در سال های اخیر تولیدات کشاورزی این استان افزایش قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۶۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 28 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی قاسمی گفت:طرح آمارگیری نمونه ای از محصولات در سال زراعی 93 با موفقیت در فارس به پایان رسید و نتایج خوبی را برای این استان به ثبت رساند.

وی ادامه داد:تولید محصولات زراعی استان در سال 93 ، رقم 6 . 7 میلیون تن بود که در مقایسه با سال زراعی 92 معادل 5 . 15 درصد افزایش داشته است.

قاسمی اضافه کرد: در سال 93 سطح برداشت محصولات زراعی 802 هزار هکتار بود که نسبت به سال قبل از آن بیانگر 5 . 6 درصد افزایش است.

این مسوول بیان داشت: فارس در تولید محصول لوبیا و گوجه فرنگی در سال زراعی 92 رتبه اول را در کشور داشت و با توجه به رشد سطح زیر کشت این محصولات در سال 93 ، پیش بینی می شود این رتبه همچنان حفظ شود.

به گفته وی،استان فارس در تولید محصول گندم ، پنبه، غلات ، حبوبات، سبزیجات و علوفه در سال زراعی 92 رتبه دوم را کسب کرد. رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان در تولید محصول جو ، هندوانه و ذرت علوفه ای در سال زراعی 92 دارای رتبه سوم بود و با توجه به حجم تولید بیشتر این محصولات به نظر می رسد این رتبه همچنان حفظ شود.

وی افزود: این استان در سال زراعی 92 در تولید محصول ذرت دانه ای رتبه دوم ، در محصول عدس و چغندر قند رتبه سوم را در کشور داشت اما درسال زراعی 93 میزان تولید این محصولات کاهش یافت.

قاسمی اظهار کرد:کشاورزی فارس سال گذشته 7 . 8 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داد و در این زمینه مقام دوم را کسب کرد.

وی گفت:این بخش با 7 .16 درصد از کل ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان فارس بعد از بخش خدمات مقام دوم را دارد و 3 . 24

درصد از شاغلان این استان در بخش کشاورزی فعال هستند.

او بیان کرد:استان فارس در شاخص های کشاورزی در مقایسه با کشور جایگاه ویژه ای دارد ، در بخش زراعت 6 . 8 درصد در باغبانی

1 . 16 درصد ، تولیدات دامی 9 . 5 درصد و تولیدات شیلات 5 . 2 درصد، سهم این استان در کشور است.

قاسمی گفت:تولیدات کشاورزی فارس در دهه اخیر از 4 . 6 میلیون تن به 1 . 9 میلیون تن در سال زراعی 93 رسید.

وی ادامه داد:انجام پروژه های مختلف زیربنایی،اصلاح شیوه های مدیریت منابع آب و خاک ، تجهیز و نوسازی ، یکپارچه سازی اراضی توسعه شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی ، اصلاح شیوه های آبیاری از سنتی به نوین ، موجب شده که فارس همچنان رتبه های برتر را در تولیدات باغی و زراعی حفظ کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار