مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از کارگران بازنشسته به عنوان نیروهایی با کوله باری از تجربه یاد کرد.
کد خبر: ۶۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 28 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، جعفر سمساری در دیدار با اعضای هیئت مدیره وبازرسان کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی گفت: باید جایگاه ویژه ای برای این نیروهای با تجربه قایل شد و رفاه جامع تری را برای آنان تأمین کرد.

وی با اشاره به فعالیت های مدیریت جدید تأمین اجتماعی کشور گفت: خوشبختانه مدیریت جدید توانسته فعالیت های تأمین اجتماعی را به دوراز هرگونه سیاست زدگی به ریل اصلی خود بازگرداند و صرفا به شرکای اجتماعی خدمات بهینه ارایه دهد.

سمساری توجه به مدیریت منابع و مصارف را از سیاست های اصلی تأمین اجتماعی خواند و گفت: در بحث مدیریت منابع در تلاش هستیم تا بدهی های خود را از دولت و کارفرمایان اخذ و در مدیریت مصارف به گونه ای رفتار کنیم که هزینه ها بردرآمدها پیشی نگیرد.

وی با بیان اینکه تنها برای130هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان آذربایجان شرقی 116 میلیارد تومان مستمری إپرداخت می شود که باید با مدیریت منابع تأمین شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی وصول مطالبات به سختی انجام می شود اظهار داشت:در 8 سال دولت گذشته بارمالی زیادی بر تأمین اجتماعی تحمیل شد که تنها در بحث بیمه قالیبافان در آذربایجان شرقی 84 هزارپرونده وجود داشت که با پالایش 55 هزار پرونده 20 هزار فردی که غیرمن حق بیمه و از مزایای آن استفاده می کردند شناسایی و با این اقدام بالغ بر 5 میلیارد تومان در هزینه های دولت و تأمین اجتماعی صرفه جویی شد همچنین پرونده 35 هزار کارگر ساختمانی نیز بررسی و 5 هزار کارگرساختمانی بیمه شده من غیر حق از رده خارج شده است که البته پالایش این پرونده ها درحال پیگیری است.

سمساری به شرایط تعیین مشاغل سخت وزیان آور اشاره کرد و گفت: ما مخالف بهره مندی کارگران از مزایای مشاغل سخت و زیان آور نیستیم اما به شیوه فعلی این امر برای تأمین اجتماعی تعهدات مالی بالایی ایجاد می کند و لازم است با ارایه لایحه و طرح این موضوع تنها به مشاغلی که به معنای واقعی سخت وزیان آور هستند تعلق گیرد.

وی همچنین موضوع بیمه بیکاری را از دیگر معضلات تأمین اجتماعی خواند و گفت: شرایط اکنون به گونه ای اعمال می شود تا کارگران رغبت زیادی برای بهره گیری از بیمه بیکاری دارند که باید این شرایط تغییر داده شود.

سمساری با تأکید بر نقش سه جانبه گرایی که در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار دارد اظهار داشت: تأمین اجتماعی در تلاش است با همدلی و همزبانی مشکلات جامعه کارگران وبازنشستگان را رفع کند و از پیشنهادات سازنده استقبال می کند.

وی بر برگزاری جلسات ماهانه با کانون کارگران بازنشسته استان، بازدید از کانونهای بازنشستگان در شهرستانها، برپایی جلسات مشترک با سایر بخش های تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ، ارایه بروشورهای اطلاع رسانی به بازنشستگان تأکید کرد و گفت: هر آنچه را که در حیطه اختیارات استانی باشد اجرایی می کنیم و مواردی را که مربوط به مسایل کلان و تصمیمات کشوری باشد جهت اجرا با مرکز مکاتبه می کنیم.

سمساری تأکید کرد: باید مسایل به طور شفاف به بحث و گفتگو گذاشته شود تا نتیجه عملیاتی مناسب از آن اخذ شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار