معاون ‌استاندار‌ مازندران با اشاره به لزوم حمایت از ایده‌های مهارت آموزی در جامعه، گفت: طرح‌های کارآفرینانه در مازندران حمایت می‌شود‌.
کد خبر: ۶۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 29 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از تسنیم مهدی رازجویان اظهار داشت: یکی از مسائلی که با جدیت توسط استاندار مازندران در حال پیگیری بوده برقراری ارتباط عمیق میان صنعت و مهارت در استان است.

وی افزود: جامعه ما با کمبود کاردان‌های فنی و نیروهای متخصص مواجه ‌است، ‌نیازمند تغییر در نگرش خانواده‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای هدایت و حضور افراد جهت تحصیل در رشته‌های فنی و تخصصی مرتبط با نیازهای روز جامعه هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری مازندران، تصریح کرد: اغلب فارغ التحصیلان استان دارای تحصیلات دیپلم و یا لیسانس و بالاتر بوده که به دلیل عدم آشنایی با مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز جامعه، از داشتن شغل مناسب محروم هستند.

ایشان ادامه داد:جامعه همواره به نیروهای متخصص و فنی نیاز دارد و این نگاه که همه افراد را صفر و یا صد ببینیم، باید تغییر کند.

وی افزود:باید فرهنگ مهارت‌آموزی را به‌گونه‌ای در جامعه ترویج داد تا همگام با سیاست‌گذاری‌ها و نیازهای استان باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری مازندران، از حمایت استانداری‌ از اجرای طرح‌های کارآفرینانه و ایده‌های مهارت آموزی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلاتی در قالب وام بانکی با کارمزد 4 درصد به کارآفرینان استان در بحث مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.
رازجویان گفت:در سال گذشته تسهیلات مناسبی از سوی بانک‌های عامل ‌به متقاضیان ایجاد اشتغال پایدار و مشاغل خانگی مازندران پرداخت شده است. امیدواریم با تلاش مضاعف امسال اعتباراتی که برای حمایت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی به مازندران اختصاص پیدا می‌کند به درستی جذب و در اختیار کارآفرینان استان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار