نماینده مردم تهران در مجلس :
نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس گفت: زمین‌خواری نه تنها در شرق استان بلکه در شهرستان‌های شمالی پایتخت مانند شمیرانات به صورت قارچ‌گونه در حال افزایش است.
کد خبر: ۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵ 22 February 2015

لاله افتخاری در گفت‌وگو با تسنیم  در مورد وضعیت شهرستان‌های شرق استان تهران به عنوان محور اصلی و جولان‌گاه زمین خواران در استان تهران اظهار داشت: موج گسترده‌ای از زمین خواران در سالیان گذشته به دلیل فاصله این مناطق با پایتخت و نظارت‌های محدود تصرف اراضی ملی را در دستور کار خود قرار دادند.
وی در تشریح موج زمین‌خواری در استان تهران، عنوان کرد: زمین‌خواری نه تنها در شرق استان بلکه در شهرستان‌های شمالی پایتخت مانند شمیرانات به صورت قارچ‌گونه در حال افزایش است.
نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر اینکه آزادسازی اراضی متصرفی توسط زمین‌خواران به عنوان یک سیاست مهم‌ در ‌نقاط مختلف پایتخت اجرایی می‌شود، افزود: فرماندای‌های شهرستان‌های شمیرانات و دماوند در این راستا عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.
افتخاری با اشاره به نبود حد و مرزی تعریف شده برای ساختار جغرافیایی استان تهران و گسترش بدون نظارت بر این پدیده آمیخته با تهدید در آینده نه چندان دور، اظهار کرد: این موضوع در راستای خدمات‌رسانی در بخش‌های زیر ساختی در جریان سیاست محرومیت‌زدایی مشکلات زیادی به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در زیر ساخت‌های گاز رسانی، آب و برق در کنار حوزه بهداشت، درمان، آموزشی، پرورشی و سایر بخش‌ها نیاز به کار کار‌شناسی دارد ولی این معضل به مانعی بزرگ تبدیل شده است.
نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس افزود: اگر افزایش حریم استان تهران به صورت کار‌شناسی و متناسب با جمعیت مدیریت نشود در راستای تامین زیر‌ساخت‌ها دچار مشکل می‌شویم.
افتخاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون استان تهران در بیشتر بخش‌ها از زیر ساخت‌های فرسوده‌ای برخوردار است و روستاهایی در اطراف این کلانشهر وجود دارند که در بحث زیر ساخت‌های مورد نیاز از محرومیت رنج می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار