مدیر کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی از مسافرت سالانه یک میلیون نفر با قطار ارومیه خبر داد و گفت: اگر درخواست سفر افزایش یابد با توجه به ظرفیت واگن‌های مسافری موجود، امکان افزایش تعداد قطارهای مسافربری وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 23 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی شاپور ارصلانی، با اشاره به افتتاح راه‌آهن ارومیه-مراغه به دست رئیس‌جمهور و اعزام نخستین مسافران آن با 160 نفر از خانواده شهدا به مشهدمقدس اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که در هفته دو مرتبه قطار ارومیه به تهران و تهران به ارومیه برقرار باشد.

وی تصریح کرد: حرکت قطار از تهران ساعت 9 شب و از ارومیه ساعت چهار بعد از ظهر است و روزهای یکشنبه و پنجشنبه از ارومیه به تهران و شنبه و چهارشنبه از تهران به سمت ارومیه حرکت می‌کند.

مدیر کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه قطارهای ارومیه از نوع درجه یک و شامل واگن‌های خواب چهار نفره و 6 نفره هستند افزود: قیمت بلیط نیز 58، 67 و 72 هزار تومان بوده و مسافران می‌توانند بلیط‌های خود را از مراکز مجاز و یا به صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر تهیه کنند.

وی طول مدت سفر از ارومیه به تهران را 13 ساعت دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه قطارها تاکنون به سرعت طرح نرسیده‌ و به صورت بهره‌برداری آزمایشی هستند، سرعت طرح 80 کیلومتر در ساعت است در حالی که سرعت واقعی طرح ارومیه-مراغه 160 کیلومتر در ساعت بوده و اگر تا 6 ماه آینده سرعت طرح اعمال شود، مسافران 10 ساعته به مقصد می‌رسند.

ارصلانی میانگین گنجایش قطار ارومیه را 400 نفر عنوان کرد و گفت: اگر درخواست سفر از سوی مسافران افزایش یابد گنجایش سالن‌های مسافری به 500 نفر نیز می‌رسد.

وی از مسافرت سالانه یک میلیون نفر با قطار ارومیه خبر داد و اظهار کرد: اگر درخواست سفر افزایش یابد با توجه به ظرفیت واگن‌های مسافری موجود، امکان افزایش تعداد قطارهای مسافربری وجود دارد.

مدیر کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی افزود: طرح راه‌آهن ارومیه جزو طرح‌های ملی و سیاستگذاری دولت بوده و از این پس همشهریان ارومیه‌ای نیز از امکانات زیرساختی ریلی که تاثیر مهمی در حمل و نقل ریلی دارد بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مسافران، به احتمال فراوان تا پایان سال قطار مستقیم ارومیه به مشهد مقدس نیز در ایام خاصی از سال به ویژه مناسبت‌های مذهبی و عید نوروز برقرار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار