گرداننده سایت "اولین و بزرگترین مرکز پرورش روباه در ایران" در گفتگو با تابناک:
کد خبر: ۶۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 29 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با انتشار خبری مبنی بر فعالیت سایتی با عنوان «اولین و بزرگترین مرکز پرورش روباه در ایران»، حاشیه های بسیاری پیرامون این خبر هم ایجاد شد.

گرچه سازمان محیط زیست اصفهان بعد از انتشار این خبر و وجود چنین سایتی از نبود مکانی به لحاظ فیزیکی برای این امر خبر داده بود اما هنوز نگرانی های دوستداران محیط زیست برای چرایی فعالیت این سایت وجود داشت.

تابناک اصفهان در گزارشی به گفته‌های سعید یوسف‌پور، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان استناد کرد و وجود مرکزی برای کشتار روباه در اصفهان را تکذیب کرد.

برای اینکه با انگیزه گرداننده این سایت به منظور پرورش روباه آشنا شویم و جزئیات این ماجرا را جویا شویم، گفتگویی با محمدرضا امینی دارنده این سایت انجام دادیم.

وی در گفتگو با تابناک با اشاره به اتفاقات رخ داده پیرامون سایت خود اظهار داشت: من از زمانیکه این موضوع رسانه ای شده است تاکنون پاسخ گوی حدود 800 تماس تلفنی و توضیح به رسانه ها و افراد مختلف اعم از فعالان محیط زیستی بوده ام.

امینی ادامه داد: من سه سال پیش طرحی را داشتم که براساس آن در ایران اقدام به پروش روباه و حیوانات خزدار کنیم تا زمانیکه این حیوانات به سن پیری می رسند با کشتن آنها و استفاده از پوست آنها در صنعت پوشاک، همانند کاری که در روسیه ر حال حاضر انجام می شود را اجرایی کنیم.

وی گفت: البته این موضوع تنها در حد یک طرح باقی ماند و هیچگاه به مرحله اجرا نرسید و من همان سه سال پیش بنا به دلایلی که یکی از دلایل آن هم مسائل شرعی در رابطه با استفاده از پوست روباه در ایران بود.

امینی افزود: البته دلایل دیگری هم برای عدم اجرایی شدن این طرح وجود داشت.

وی تصریح کرد: این موضوع زمانی حساسیت ایجاد کرد که فردی به نام سجاد ندیمی (یا نعیمی) که فعال محیط زیست در مشهد است با خواندن مطلبی در این خصوص در سایت من و اضافه کردن تصاویری از سلاخی روباه که مربوط به ایران هم نبود، اذعان کرده بود یک مرکز کشتار روباه در اصفهان راه اندازی شده است.

امینی افزود: این موضوع حقیقت ندارد و من اصلا مکانی را به طور فیزیکی راه اندازی نکردم که روباهی را سلاخی کرده باشیم!.

وی تصریح کرد: اقدام این وبلاگ نویس و فعال محیط زیست که شماره همراه من را نیز در مطلب خود قرار داده بود سبب شد تا طی این دو روز بسیاری از فعالان محیط زیست کشور با من تماس گرفته و انتقاد به من داشته باشند.

امینی ادامه داد: می دانم الان هرچه در رابطه با دلایل عدم اجرای طرح خود بگویم طور دیگری برداشت می شود اما من طرح سه سال پیش خود در رابطه با پرورش روباره را هیچ گاه ادامه ندادم.

وی گفت: البته من به دلیل جوسازی هایی که از سوی این وبلاگ نویس مشهدی علیه من شده است از این شخص شکایت خواهم کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این مورد اظهار داشت: هیچ‌گونه فعالیت عملی و واقعی نیز در این زمینه انجام نشده است اما موضوع راه‌اندازی وب سایتی با عنوان «اولین و بزرگترین مرکز پرورش روباه در ایران» نیز از طریق مراجع قانونی و پلیس فتا در دست پیگیری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
اگه راسته که جه بهتر اگه دروغ میگید خدا لعنتون کنه ولی گمونم راست گفتید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار