مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی البرزاعلام کرد که با اقدامات پیشگیرانه ، راه انتقال ویروس اچ.ای .وی ازمادر به جنین در این استان به حدود صفر رسیده است.
کد خبر: ۶۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 04 December 2018

حجت الله براتی گفت: بیماری اچ. ای وی ناشی از ویروسی به نام ویروس نقص ایمنی است که از راه خون و فرآورده های خونی، اعتیاد تزریقی و تماس جنسی وارد بدن می شود که در نهایت باعث کاهش قدرت دفاعی بدن و به مرحله ایدز می رسد.
این مسئول با بیان اینکه بیماری ایدز مدت دار و طولانی است، اظهارداشت: پیشگیری از این بیماری شناخت راه های ابتلا به ویروس اچ.ای وی است .
وی ، ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در قالب برگزار برنامه های متنوع از جمله برگزاری همایش و افزایش دسترسی مردم به خدمات تشخیصی را از جمله مواردی دانست که در پیشگیری موثر است.
براتی خاطر نشان کرد: اکنون تست های سریع تشخیصی در افراد پر خطر نشان می دهد که مبتلابه ویروس اچ.ای .وی هستند یا خیر که در صورت مثبت بودن کارهای تشخیص انجام می شود.
این مسئول با بیان اینکه اکنون در تمام مراکز درمانی و تشخیص سلامت استان البرز این خدمت انجام
می شود،اظهارداشت: تمام کمپ های ترک اعتیاداستان وحتی در پایگاه های سیاراقدامات مذکور صورت می گیرد.
براتی بیان داشت: کار دیگری که دانشگاه علوم پزشکی انجام داده این است که مراکز مشاوره بیماری های رفتاری تقویت شده و اکنون روزآمدترین آزمایش های این بیماری در کرج انجام می شود.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: همچنین خدمات دندانپزشکی تشخیصی برای مبتلایان به ویروس اچ.ای وی صورت می گیرد و متخصصان عفونی و روانپزشکی در این مراکز مستقر و خدمات لازم را ارائه می دهند. 
به گفته وی ،2 مرکز زنان آسیب پذیر در استان فعالیت می کنند و یک مرکز نوجوانان خدمات حمایتی را برای دختران ارائه می کند.
این مسئول تاکید کرد که مجموعه این اقدامات با هدف رسیدن و شناسایی بیشتر و درمان سریع تر بیماران است و تلاش می شود در بحث اچ. ای. وی بار ویروسی را به حداقل برسانیم تا جلوی انتقال ویروس به سایر افراد گرفته شود و روند بیماری نیز کاهش یابد .
وی گفت:اگر مبتلایان به ویروس اچ.ای .وی درمان های معمول و به موقع را دریافت کنند می توانند عمر طولانی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار