مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: نگرش ها به سوی فضای مجازی رغبت به مطالعه کتاب درجامعه کاهش داده و وضعیت مطالعه نگران کننده است.
کد خبر: ۶۹۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 16 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ سالار قاسمی در نشست انعقاد تفاهم نامه کتابخوانی بین آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز که در مدرسه دخترانه شهید غروی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، افزود:باید فرهنگ مطالعه در مدارس این استان ترویج شود تا دانش آموزان با کتاب که سرشار از آگاهی بخشی است انس بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین راه ایجاد علاقه در بین دانش آموزان برای خواندن کتاب محتوای آن است که معلمان مطالعه گر و پژوهشگر می توانند در خلق آثار و محتوا در افزایش سرانه مطالعه در جامعه نقش موثری داشته باشد.
قاسمی با اشاره به اینکه ترویج کتابخوانی باید از دوره ابتدایی شروع کرد، یادآورشد: کم شدن تکالیف دانش آموزان با هدف مهارت آموزی و مطالعه برنامه ریزی شده است. 
وی اظهارداشت: دانش آموزان را باید به سمت تحقیق و پژوهش سوق داد تا ایده پروری در آنان شکوفا شود .
وی تصریح کرد: این تفاهم نامه فصل جدیدی را در عرصه گسترش سرانه مطالعه در البرز آغاز می کند تا در کانون مدرسه و خانه دانش آموزان با کتاب انس بگیرند و درس بیاموزند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز در این نشست اظهارداشت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد برای ترویج فرهنگ در جامعه است لذا دانش آموزان در گسترش فرهنگ مطالعه در بین اعضای خانواده و اطرافیان نقش بسزایی دارند.
احمد علی هراتی با بیان اینکه استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفربه کتابخانه مرکزی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: احداث این کتابخانه نیاز به توجه و حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دارد.
وی با اشاره به اینکه البرز جزء 10 استان برتر درزمینهٔ مطالعه است، یادآورشد: ارتقاء سرانه مطالعه کتاب در این استان با همکاری ویژه آموزش و پرورش امکان پذیر است که ما نیز تلاش می کنیم در برگزاری جشنواره رضوی و فاطمی مسابقات کتابخوانی با اهدا جوایز نفیس در مدارس برگزار کنیم.
هراتی ادامه داد: در تلاش هستیم تا کتاب های مورد نیاز دانش آموزان در گروه های سنی مختلف را نیز تامین کنیم تا حلقه اتصال بین دانش آموزان با کتاب شکل بگیرد و تقویت شود.
وی بیان داشت: آمادگی لازم برای برگزاری نشست های تخصصی کتاب در مدارس با حضور کارشناسان مجرب و فعال در حوزه کتاب را نیز داریم.
هراتی گفت: البرز 45 باب کتابخانه نهادی، 22 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل دارد.
وی به وجود بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه های البرز اشاره کرد و افزود: حدود 91 هزار نفر از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

برچسب ها: کتاب ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار