مدیرکل هواشناسی قزوین از کاهش محسوس دمای هوای استان وبارش برف وباران در سراسر قزوین طی 2 روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 20 December 2018

یوسف شیخ الملوکی روز پنجشنبه در این خصوص گفت : براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با ورود سامانه بارش زا به منطقه از امروز تا فردا /جمعه/ بارش باران سراسر استان را در بر گرفته و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش ها به صورت برف خواهد بود.
وی افزود : روز جمعه با نفوذ زبانه های پرفشار به منطقه شاهد وزش بادهای به نسبت شدیدی خواهیم بود که این وضعیت باعث کاهش محسوس دمای هوا می شود.
به گفته وی، فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا صبح جمعه خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان قزوین با تاکید بر اینکه بارش ها باعث می شود تا در برخی از ارتفاعات و نقاط کوهستانی شاهد پدیده مه باشیم، یادآور شد: با توجه به شدت بارش ها و کاهش محسوس دما در برخی از گردنه های استان احتمال وقوع کولاک نیز وجود دارد.
شیخ الملوکی در ادامه، گرمترین مناطق استان طی شبانه روز گذشته را قزوین و آبیک با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام و افزود: طی این مدت آوج با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین منطقه گزارش شده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار