معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته، ایران در برابر بحران زلزله بسیار آسیب پذیر است.
کد خبر: ۶۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 31 July 2015
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته، ایران در برابر بحران زلزله بسیار آسیب پذیر است.

 به گزارش ایرنا؛ مرتضی اکبرپور روزدر حاشیه دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در همدان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: علت آسیب پذیر بودن ایران در برابر زلزله مقاوم نبودن زیرساختها بویژه شریانهای حیاتی نظیر آب، برق و گاز در برابر این یلای طبیعی است.

وی اضافه کرد: ایران دارای بافتهای فرسوده بسیار زیادی است همچنین شمار زیادی از ساختمانها و بناها نامقاوم هستند.

وی مثال زد: در زلزله ورزقان آذربایجان ساختمان فرمانداری و بیمارستان که تحت نظارت دولت است آسیب دیدند بنابراین باید مولفه هایی همچون نظارت و استفاده از مصالح مرغوب را در ساخت و سازها مد نظر قرار داد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اگر مهندسان با دقت بیشتری بر روند ساخت و سازها نظارت داشته باشند می توان ساختمانها را در برابر زلزله هفت ریشتری مقاوم کرد.

اکبرپور افزود: نباید هنگام صدور مجوز کوتاهی کرد چون اهمال و کم کاری در این حوزه طبق قانون جرم تلقی شده و هماهنگیهای لازم با دستگاه قضایی و مراجع مسوول برای رسیدگی به این موضوعات شده است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاههای آموزشی علاوه بر انتقال تجربیات و ارتقای آمادگی، انتقال مشکلات و کاستیها به دولتمردان است.

وی شعار این دوره های آموزشی را از 'دولت تا جامعه' ذکر کرد و افزود: برای ورود به این بحث در دوره های آموزشی کارخواسته هایی تعریف شده و برای امداد و نجات شبیه سازی زلزله انجام می شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حاضران در این دوره آموزشی باید دستاوردها و تجربیات خود را به کار گرفته و عنوان کنند که با کدام شیوه یهترین روش برای انجام فرایند امداد و نجات می تواند باشد.

وی اضافه کرد: اساتید مطالب خود را در این کارگاهها ارائه کرده و مدیران نظرات خود را ارائه می دهند و مجموعه این نظرات در سازمان بحران برای تهیه دستور العمل، بخشنامه و یا تنظیم یکسری قوانین به هیات وزیران و مجلس ارسال می شود.

اکبرپور یادآوری کرد: طبق سیاستهای ابلاغی 9 گانه رهبر معظم انقلاب نیز افزایش و گسترش سطح آموزش و فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی در دستور کار سازمان مدیریت بحران و کارگاه های آموزشی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار