کد خبر: ۶۹۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 23 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد پایه‌گذاری ثبت احوال کشور گفت: ولادت‌های ثبت شده امسال یک میلیون و 46 هزار و 99 واقعه بوده،‌ آمار فوتی 276 هزار و 787 نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: هر دو فصل یک بار آمار ازدواج و طلاق استخراج می‌شود و به همین دلیل آمار ازدواج در نیمه اول امسال 324 هزار و 713 نفر و آمار طلاق 84 هزار و 16 نفر ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد:‌در دهه 60 به دلیل جنگ تحمیلی رشد بالای جمعیت را تا نرخ 3.7داشته‌ایم در حالی که اکنون اینگونه نیست و کاهش یافته است، به همین دلیل آمار ازدواج نیز متاثر از آن خواهد بود هر چند تغییرات نامحسوس است اما در مقاطعی شاهد کاهش یا افزایش ازدواج هستیم.

ابوترابی همچنین از امکان صدور شناسنامه برای فرزند زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند خبر داد و گفت:‌اگر ازدواج شرعی اما غیرثبتی دارند و گواهی ولادت برایشان صادر نشده می‌توانند به فرمانداری مراجعه کرده وبرایشان پرونده صادر می‌شود. به این منظور کمیته ساماندهی فاقدین شناسنامه در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده تا هیچ فرزند ایرانی بدون شناسنامه در این منطقه باقی نماند.

وی گفت:‌ما مکلف هستیم هر آنچه مجلس تصویب کند ما اجرا کنیم، به همین دلیل برای اتباع ایرانی داخل کشور مقرراتی داریم و در کشورهای خارجی نیز 137 نمایندگی داریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد استعلام و احراز هویت نیز گفت: دستگاه‌ها حق ایجاد بانک اطلاعاتی هویتی ندارند اگر فردی یک بار به بانک یا موسسه‌ای مراجعه کرده و احراز هویت شده باشد باید هر بار که مراجعه می‌کند احراز هویت آن بر خط و آنلاین انجام شود چرا که ممکن است فرد تغییر نام داده باشد، در همین راستا ثبت احوال پیشنهاد داده به صورت رایگان این استعلام‌ها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار