مدیر امور آبفار شهرستان اسدآبادگفت: فرهنگ صرفه‌جویی باید جزء لاینفک زندگی مردم قرار گیرد که وظیفه‌ای همگانی بوده و نیاز به اطلاع‌رسانی و پیگیری مستمر همه دستگاه‌های ذیربط دارد.
کد خبر: ۶۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 26 December 2018
احد احدی از افتتاح و بهره‌برداری بزرگترین مخزن هوایی استان همدان در روستای جنت‌آباد اسدآباد در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، احدی با اعلام این خبر افزود: این مخزن هوایی به ارتفاع ۳۷ متر و حجم بیش از ۲۰۰ مترمکعب به عنوان بزرگترین مخزن هوایی استان همدان در روستای جنت‌آباد احداث و وارد مدار شده و در حال حاضر فعال بوده که به صورت رسمی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسط آب و فاضلاب روستایی شهرستان کلیه تأسیسات آبرسانی روستای جنت‌آباد به‌روزرسانی، بازسازی و نوسازی شده، عنوان کرد: روستای جنت‌آباد با تعداد ۷۶۳ خانوار و جمعیت ۲۴۱۸ نفردر اولویت اول خدمات‌رسانی آبفار قرار دارد که طی سالیان اخیر ۲ حلقه چاه عمیق مکانیکی برای این روستا حفر و تجهیز شده است.

احدی همچنین اجرای ۳ کیلومتر خط انتقال و پمپاژ، تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ ۱۰۰۰ مترمکعبی و نصب تجهیزات حفاظتی را از دیگر اقدامات و پروژه‌های بزرگ این امور عنوان کرد که در روستای جنت‌آباد اجرا و عملیاتی شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح‌های فوق را ۳۵ میلیارد ریال برشمرد و گفت: هزینه طرح‌های فوق از محل مجتمع جنت‌آباد از جمله طرح‌های ملی تأمین شده است.

مدیر امور آبفار شهرستان اسدآباد در ادامه یادآور شد: متأسفانه به علت برداشت‌های بی‌رویه آب برای کشاورزی از دشت اسدآباد خشک شدن، کاهش آبدهی و رانش چاه‌های مکانیکی از جمله مشکلات عدیده این امور بوده که هر دو حلقه چاه مکانیکی این روستا نیز دچار رانش و کاهش آبدهی شده‌اند و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی تنها راه‌حل برون‌رفت از این شرایط خواهد بود.

وی استانداردسازی انشعابات، برخورد با مشترکین غیرمجاز و تعویض کنتور‌های خراب را از جمله اقدامات این امور برای مدیریت مصرف آب در فصل گرما و اوج مصرف در سطح روستا‌های این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: میانگین مصرف آب شرب در شهرستان ۱۳۱ لیتر در سال ۱۳۹۶ بوده که این میزان در روستای جنت‌آباد بیش از ۲۲۱ لیتر در شبانه‌روز است و از اهالی روستای فوق تقاضای صرفه‌جویی و کاهش مصرف داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار