عده‌ای تیوب‌سواری را جزء تفریحات زمستانی ارزان‌قیمت می‌دانند اما با نگاهی به آسیب‌های آن می‌توان آن را از پرخطرترین تفریحات این فصل دانست.
کد خبر: ۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴ 22 February 2015

عده‌ای تیوب‌سواری را جزء تفریحات زمستانی ارزان‌قیمت می‌دانند اما با نگاهی به آسیب‌های آن می‌توان آن را از پرخطرترین تفریحات این فصل دانست.

به گزارش فارس ، هر ساله با آغاز فصل سرد و بارش برف، شور و شوق خاصی در جامعه شکل می‌گیرد و افراد در هر سن و موقعیتی سعی بر فراهم کردن بساط شادی و تفریح در فصل زمستان دارند.

هیجانی که برخی افراد به فصل زمستان و به ویژه برف دارند به دلیل تفریحات و ورزش‌های خاص این فصل است که گاه به صورت گروهی و گاه انفرادی برای بهره‌مندی از این نعمت الهی به ارتفاعات می‌روند.

ورزش‌هایی که به طور رسمی در این فصل شناخته شده و مطرح هستند اسکی و صعود به قله‌های برفگیر به صورت گروهی است.

تیوب‌سواری ناامن‌ترین تفریح زمستانی

عده‌ای تیوب‌سواری را نیز جزء تفریحات زمستانی می‌دانند که با نگاهی به آسیب‌های آن می‌توان آن را از پرخطرترین تفریحات این فصل دانست که البته با آگاه کردن افراد از خطرات این تفریح به ظاهر دلچسب و جذاب می‌توان بسیاری را از آن منصرف کرد.

برخی معتقدند هیچ تفریحی همچون تیوب‌سواری در زمستان لذت‌بخش و ارزان نیست، به راحتی و با گذاشتن تیوبی بر باربند اتومبیل راهی ارتفاعات می‌شوند و با توجه به بزرگی تیوب گاه چند نفری از آن استفاده می‌کنند.

بعضی می‌گویند برف که نعمت خدادادی است، تیوب هم به راحتی و ارزان‌قیمت می‌توان تهیه کرد پس استفاده نکردن از این موقعیت اشتباه است!.

این در حالی است که خطرات وحشتناک این تفریح را نادیده می‌گیرند و ارزش این ریسک و خوشگذرانی لحظه‌ای را بیش از سلامت خود می‌دانند.

هر سال با ارائه آمار مصدومیت‌‌‌های زمستانی تعدادی از این مصدومیت‌ها نیز به تیوب‌سواری مربوط می‌شود و حتی در برخی موارد با توجه به نوع مصدومیت امکان از کارافتادگی و خانه‌نشین شدن این افراد نیز وجود دارد.

اسکی ارزان پرطرفدارترین ورزش زمستانی
نخستین و مهیج‌ترین ورزشی که با بارش برف به ذهن همگان خطور می‌کند ورزش پرهیجان اسکی است که علاقمندان به این رشته را راهی پیست‌های اسکی در شهر‌های مختلف می‌کند.

اسکی با همه شیرینی و هیجان در اذهان عمومی به عنوان یک رشته ورزشی پرهزینه و لوکس جا افتاده که امروزه با اقبال بسیاری مواجه شده و روز‌ به‌ روز به علاقمندان آن نیز افزوده می‌شود.

با ارائه خدمات، لوازم و امکانات ارزان‌قیمت این سئوال به ذهن خطور می‌کند که با فراهم شدن امکانات لازم و آموزش همگانی در اسکی زمستانی باز هم افراد تیوب‌سواری را به اسکی ایمن ترجیح خواهند داد؟
 

پیست اسکی همدان ارزان‌ترین پیست کشور


استان همدان نیز با داشتن پیست اسکی تاریک دره و آغاز بارش‌‌ها هر ساله میزبان تعداد زیادی از ورزش دوستان به ویژه علاقمندان به اسکی از نقاط مختلف کشور و همشهریان همدانی است تا از زیبایی طبیعت این منطقه استفاده و یک روز زمستانی خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده ثبت کنند.
به گفته کاظم عرب رییس هیئت اسکی همدان، پیست اسکی همدان جزء ارزان‌ترین پیست‌های کشور است که این موضوع باعث جذب بیشتر گردشگران و مسافران زمستانی به این منطقه شده است.
وی با بیان اینکه لوازم مورد نیاز اسکی نیز برای علاقمندان فراهم است، بیان داشت: علاقمندان به اسکی که دغدغه فراهم کردن لوازم اسکی را دارند نیز می‌توانند با حضور در پیست از لوازم و امکانات آن استفاده کنند.
همچنین عرب استفاده از پیست و امکانات آن را برای برخی از ادارات با ارائه درخواست با تخفیف ویژه دانست و یادآور شد ارائه خدمات برای دانش‌آموزان با آموزش رایگان است.
با حضور اسکی‌بازان و علاقمندان به اسکی در پیست نیرو‌های زحمتکش فوریت‌های پزشکی استان نیز تا پایان حضور این ورزشکاران در پیست حضور دارند.

تیوب‌سواری در پیست اسکی تاریک دره همدان ممنوع
 
توجه به این نکته که سلامتی بزرگترین نعمت الهی است و حفظ این نعمت وظیفه ماست، علاقمندان به تفریحات و ورزش‌های زمستانی نیز می‌توانند با هزینه‌ای اندک، زمستانی شیرین و به یاد ماندنی را با ورزشی ایمن برای خود و اطرافیانشان ثبت کنند.

رییس هیئت اسکی همدان، عنوان داشت: به دلیل فراهم بودن امکانات ارزان و ایمن در پیست اسکی و جلوگیری از وقوع حوادث تلخ مسئولین حاضر در پیست در صورت مشاهده موردی از تیوب‌سواری در این پیست از فعالیت این افراد جلوگیری خواهند کرد.

بازگشایی پیست تاریک دره همدان نیازمند بارش 50 سانتی برف دانه درشت

برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از میزان برف لازم برای آغاز به کار پیست‌ها با ریزش اولین برف و با فرض این مطلب که پیست آماده حضور اسکی‌بازان است به این پیست‌ها مراجعه می‌کنند که از ورود این افراد تا بازگشایی به پیست جلوگیری می‌شود.
پیست اسکی همدان برای شروع به کار نیازمند بارش حداقل 50 سانت برف دانه درشت است تا زمینه آماده‌سازی پیست برای علاقمندان به فعالیت در آن فراهم شود.

بیش از یک‌هزار علاقمند به اسکی با آغاز زمستان و بازگشایی پیست‌ها به صورت تفریحی از نقاط مختلف کشور به پیست اسکی تاریک‌دره مراجعه می‌کنند.
گفتنی است در استان 200 ورزشکار سازمان یافته در اسکی فعالیت می‌کنند و 40 مربی آقا و هفت مربی خانم نیز به آموش علاقمندان مشغول‌اند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار