وقتی دانشجو چیزی بیش از «مشتری» نیست!
برخلاف آنچه مسئولان دانشگاه آزاد در طول سال‌ها سعی به نشان دادنش داشته‌اند، هنوز در این دانشگاه، دانشجو مشتری است و دانشگاه، صاحب کسب و کار و به دنبال سود مالی.
کد خبر: ۶۹۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 30 December 2018
برخلاف آنچه مسئولان دانشگاه آزاد در طول سال‌ها سعی به نشان دادنش داشته‌اند، هنوز در این دانشگاه، دانشجو مشتری است و دانشگاه، صاحب کسب و کار و به دنبال سود مالی.

به گزارش «تابناک»، این تصویری است که روز گذشته بار دیگر توسط یکی از مسئولان دانشگاه آزاد ترسیم شد و دست بر قضا، در حضور مشتریان(!) این دانشگاه بود و به سرعت هم واکنش گرفت. در حضور مشتریان ناراحت، مغموم، مضطرب و البته آسیب دیده.

روز گذشته و در جریان اعتراض دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که پس از دو روز عزای عمومی در این واحد و تعطیلی آن شکل گرفته بود، زمانی که دانشجویان خواستار پاسخگویی مسئولان به اعتراضاتشان شدند و بر این خواسته اصرار کردند، یکی از مسئولان دانشگاه آزاد پشت تریبون قرار گرفت تا با چند جمله، سبب ساز خشم دانشجویان معترض شود!
وقتی دانشجو چیزی بیش از «مشتری» نیست!

یکی از دانشجویان این دانشگاه در این باره می‌گوید: از شروع تجمع، دانشجویان خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه و مسئولان ارشد دانشگاه آزاد بودند که در نهایت بعد از چند ساعت یکی از مسئولان دانشگاه آزاد حاضر شد در جمع معترضان سخن بگوید که وقتی بلندگو برایش مهیا کردند و حرف زد، در چند جمله به اینجا رسید که دانشگاه آزاد بسیار مشتری مدار است!

او می‌افزاید: وقتی دکتر مشکینی می‌خواست حرف هایش را شروع کند، بسیاری از دانشجویان از او خواستند تا ابتدا خودش و سمتش را معرفی کند، اما از این کار امتناع کرد و در چند جمله گفت: «بچه من هم دانشجو است» و «اینجا آمده‌ام که بگویم: "حق با مشتری است"». این جمله کافی بود تا بسیاری از دانشجویان از اینکه «مشتری» لقب گرفته‌اند و حتی حادثه مرگبار اخیر نتوانسته آن‌ها را چیزی غیر از مشتری برای دانشگاه جلوه دهد، ناراحت و عصبانی شوند و شعار دهند و به وی پشت کنند.

واکنشی که این مسئول را مجاب می‌کند تا جمله اش را اصلاح کرده و بگوید «حق با دانشجو است»، اما دیگر کار از کار گذشته و بهتر می‌بیند که از تنور سوزان اعتراضات دور شده و تریبون را ترک نماید. آمدن و رفتنی که چه بسا اگر وجود نمی‌داشت، برای مسئولان دانشگاه بهتر می‌بود چراکه در روز عزای دانشجویان، بر اولویت مالی در این دانشگاه تاکید نکرده بودند!
 


تاکیدی که از زبان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بیان شده است. معاونی که مهرماه امسال و با حکم طهرانچی، سرپرست وقت دانشگاه آزاد و رئیس فعلی این دانشگاه به این سمت منصوب شده و در روز معارفه‌اش، شعار این معاونت را «جهانی فکر کردن و منطقه‌ای عمل کردن» خوانده و گفته: «خلق ثروت، نوآوری و ارتقای بهره‌وری از اولویت‌های اصلی این معاونت خواهد بود.»

برنامه و دستور کاری ویژه که ظاهرا در آن، «خلق ثروت» نقش بسیار پررنگی دارد، اما نه به معنای رایج این عبارت، که به شکل خاص و با این تعبیر که دانشجو مشتری است و سبب ساز ثروت دانشگاه. حکایتی ناخوش که اگر بدانیم دکتر مجید مشکینی، معاونی که توصیفش رفت، یکی از افرادی است که با دستور رئیس دانشگاه آزاد، عضو کمیته ویژه پیگیری این حادثه هم هست، ناخوش تر به نظر می‌رسد.
 
برچسب ها: علوم و تحقیقات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار