سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: متأسفانه بیابان‌زایی به‌صورت جدی طبیعت و جنگل‌های بلوط استان ایلام را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۶۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 01 August 2015

دکتر«رضا احمدی» گفت: استان ایلام بیش از 640 هزار هکتار جنگل دارد بوده که این میزان جنگل بیش از 171 هزار هکتار در کانون‌های بحرانی و در معرض تهدید قرار دارند.

وی بابیان اینکه متأسفانه بیابان‌زایی به‌صورت جدی طبیعت و جنگل‌های بلوط استان ایلام را تهدید می‌کند، افزود: بیش از 32 درصدان جنگل طبیعی بوده و درمجموع 180 گونه درخت و درختچه در استان شناسایی‌شده است. 

احمدی وجود عرصه‌های انبوه جنگلی استان را یک ثروت ملی و ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: در تمام 10 شهرستان این استان عرصه‌های جنگلی وجود دارد. 

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به اینکه علاوه بر عرصه‌های جنگلی در استان ایلام 784 هزار هکتار مرتع نیز وجود دارد که دارای برکات زیادی برای مردم ازجمله دامداران و عشایر استان است تصریح کرد: گسترش شن‌های روان، طبیعت و منابع آبی استان را به‌طورجدی تهدید می‌کند.  

وی با اشاره به اینکه در استان شاهد کاهش شدید بارندگی از 900 میلی‌متر سال‌های گذشته به 330 میلی‌متر کنونی هستیم تصریح کرد: این تغییرات اقلیمی و خصوصاً کاهش بارندگی‌ها طبیعت و حوزه محیط‌زیست استان ایلام را به‌شدت تهدید می‌کند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار