کد خبر: ۶۹۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 31 December 2018
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور استانداردسازی سیستم گرمایشی بخاری های نسل جدید از نوع هرمتیک جایگزین بخاری های سابق در مدارس استان می شوند.

جهان محرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخاری های هرمتیک برای فضاهایی که از قبل بخاری گازی و سیستم گازکشی داشته اند طراحی شده اند.
وی بیان کرد: بخاری های از نوع هرمتیک بدنه آنها داغ نشده، هوشمند بوده و در صورت ایجاد مشکل خاموش می شوند.
محرابی تصریح کرد: این بخاری ها فن دار بوده و با تقسیم یکنواخت هوا، آن را به داخل وارد می کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مناقصه خرید بخاری های هرمتیک انجام شده و به مرور جایگزین بخاری های گازسوز سابق در مدارس استان خواهند شد.
محرابی عنوان کرد: سالانه حدود 70 تا 100 مدرسه در استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می شوند.
وی تصریح کرد: از سال 1392 تاکنون 388 مدرسه در قالب 2 هزار و 188 کلاس درس از لحاظ سیستم گرمایشی استانداردسازی شده اند.
وی توصیه کرد: در راستای انجام سریعتر اقدامات نوسازی، دستگاه های خدمات رسان مانند اداره گاز و برق کمک کنند تا استانداردسازی مدارس سرعت بیشتری بگیرد.
استفاده از فناوری های نوین و ساختار جدید باعث شده نسل جدید بخاری ها علاوه بر ایمنی، سوخت کمتری نسبت به بخاری های سابق مصرف کنند و همه این قابلیت ها در بخاری های هرمتیک وجود دارد.
حدود 2 هزار و 944 آموزشگاه با هشت هزار و 440 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر 2 هزار مدرسه کمتر از 15 دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.
152 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند.
ترکیب جمعیتی پسر نسبت به دختر در سطح مدارس کهگیلویه و بویراحمد 51 به 49 است.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد همچنین 65 درصد دانش آموزان در مناطق شهری و 35 درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار