رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: بزودی آزمایشگاه رفرانس بهداشت مواد غذایی با منشا فرآورده های دامی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 02 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالعلی چاله چاله ، هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را تائید کیفیت استاندارد و صدور مجوز برای فرآورده های دامی صادراتی استان عنوان کرد و گفت: باتوجه به دیرینگی و رواج پیشه دامپروری در کرمانشاه و از سوی دیگر مرزی بودن این استان، بستری فراهم شده تا بتوانیم بخش هایی از تولیدات و فرآورده‌های دامی خود را به کشور همسایه و حتی دیگر کشورها صادر کنیم.

وی افزود: از آنجایی که تاکنون اقدام جدی در خصوص راه اندازی آزمایشگاهی که کیفیت و استاندارد فرآوردهای دامی را جهت صادرات تائید و مجوز صادرات آن را ارائه دهد در استان انجام نشده، برآن شدیم تا آزمایشگاه رفرانس بهداشت مواد غذایی را با این هدف در دانشکده دامپزشکی راه اندازی کنیم.

این مسئول بابیان اینکه این آزمایشگاه در آینده همکار اداره کل استاندارد استان خواهد بود و به کنترل کیفی و بهداشتی فرآورده های دامی همچون شیر، ماست، دوغ و ...، فرآورده های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس و فرآوردهای دریایی و شیلات تولیدی کرمانشاه می پردازد، افزود: درحال حاضرفضای فیزیکی مورد نیاز برای راه اندازی آزمایشگاه تامین شده و بخش هایی از تجهیزات مورد نیاز را نیز خریداری کرده ایم.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: باتوجه به بالا بودن هزینه خرید برخی از تجهیزات این آزمایشگاه، تا چندماه آینده سایر تجهیزات مورد نیاز را خریداری خواهیم کرد و آزمایشگاه را راه اندازی می کنیم.

وی یادآورشد: با راه اندازی این آزمایشگاه، فرآورده های دامی داخل استان که با هدف صادرات تولید می شوند، تائید کیفیت استاندارد شده و مجوز صادرات خود را از این آزمایشگاه اخذ می کنند.

کنترل قیمت نهاده‌های‌دامی و کوتاه‌کردن دست دلالان راهکار کاهش قیمت گوشت

چاله چاله در ادامه به مشکلات حوزه دامی استان اشاره کرد و با آشفته توصیف کردن وضعیت این حوزه عنوان کرد: متاسفانه در ماه های اخیر شاهدیم در زمینه دامپروری و فعالیت های دامی استان مشکلاتی بوجود آمده که ناشی از نوسانات قیمت نهاده های دامی است و تولیدکنندگان این حوزه را به شدت تحت فشار قرار داده است.

وی به عرضه گوشت مرغ کیلویی 14 هزار تومان وگوشت گوسفندی 85 هزار تومانی در بازار کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خرید این تولیدات گوشتی با این قیمت برای اکثر اقشار مختلف مردم سنگین است، اما از سوی دیگر تولید کنندگان نیز از عرضه محصولاتشان با این قیمت راضی نیستند و معتقدند با نوسانات بالای قیمت نهاده های دامی عرضه گوشت حتی با این قیمت ها برای آن ها صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس دانشکده دامپزشکی کرمانشاه واسطه ها و دلالی را در کنار بالا بودن قیمت نهاده های دامی از عوامل افزایش قیمت گوشت در کرمانشاه خواند و تاکید کرد: به نظر می رسد برای حل این مشکل، متولیان امر به جای فشار به تولیدکنندگان، باید برای کاهش قیمت نهاده های دامی و کوتاه کردن دست دلالان اقدام کنند.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار