رئیس فنی‌وحرفه‌ای تویسرکان از صدور 293 مجوز مشاغل خانگی و اشتغال در فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح از سال 90 تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 02 August 2015

رئیس فنی‌وحرفه‌ای تویسرکان از صدور 293 مجوز مشاغل خانگی و اشتغال در فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح از سال 90 تاکنون خبر داد.

به گزارش فارس؛رضا حکمتی اظهار کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با توجه به نیاز روز جامعه و پیشرفت صنعت و اشتغال امری مهم و جدی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله کشور در افق 1404 به آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای اهمیت زیادی داده شده است، ادامه داد: هدف تعریف شده ارتقای مهارت بازآموزی، بهره‌وری، اشتغال‌پذیر‌ کردن افراد در حوزه‌‌های مختلف از طریق آموزش است.

رئیس فنی‌‌وحرفه‌ای تویسرکان افزود: سازمان فنی‌‌ و حرفه‌ای عهده‌دار آموزش جوانان، کارجویان غیر‌ ماهر و بازآموزی مهارت کارگران شاغل و تعلیم و تأمین مربیان حرفه‌ای است.

‌وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی متخصص عاملی کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دنیای کنونی است، اظهار کرد: هر نوع سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی است.

حکمتی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای ضمن تاکید بر کیفیت کار، فعالیت‌های خود را تا رفع نیاز بازار توسعه می‌دهد، ادامه داد: فنی و حرفه‌ای فراگیرترین دستگاه آموزشی است که با آموزش‌های کوتاه‌مدت در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد فعالیتی پویا دارد.

وی مراکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای شماره 4 شهید مفتح تویسرکان در مساحت 36 هزار متر مربع و زیربنای 4 هزار متر مربع دارای هشت کارگاه مجهز است، افزود: این مرکز در دو نوبت صبح و عصر با امکانات شبانه‌روزی، سالن چندمنظوره، فضای گلخانه‌ای مناسب، سرویس ایاب و ذهاب پذیرای کارآموزان متقاضی آموزش است.

رئیس فنی و حرفه‌ای تویسرکان یادآور شد: کارگاه‌های تأسیسات و لوله‌کشی، فناوری اطلاعات، مکانیک خودرو، برق ساختمان، صنایع چوب، تراشکاری، برق خودرو، جوشکاری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهید مفتح ویژه برادران به متقاضیان خدمات عرضه می‌کند.

وی گفت: کلاس‌های جوشکاری با فرایند قوس الکتریکی، نصب وسایل حفاظتی، ایمنی ساختمان‌ها و تأسیسات، مشبک کاری درجه 2، تعمیرکاری پکیج _ شوفاژ‌کاری، تعمیرکاری سیستم انتقال قدرت خودروی سبک، تعمیرکار خودرو درجه دو، تراشکاری درجه 2، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه دو، اسمبل و ارتفاع دهنده کامپیوتر‌های شخصی و تکنسین پشتیبانی برنامه‌های کاربردی کاربران MS در سه ماه نخست امسال برای علاقه‌مندان برگزار شد.

حکمتی با اشاره به استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، کاهش دیماند برق مصرفی در مرکز خواهران از 60 به 30 کیلووات و مرکز برادران از 400 به 80 کیلووات، گفت: آموزش صرفه‌جویی انرژی برای کارکنان، تعمیر و نگهداری خطوط انتقال آب، حذف انشعابات اضافه، ایجاد آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز، جایگزین شیرهای آب اهرمی به جای شیرهای پرمصرف، تعمیر و نگهداری به‌موقع سیستم گرمایشی مرکز در 6 ماهه دوم از اقدامات انجام شده با هدف اصلاح الگوی مصرف انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در قالب تفاهمنامه با پادگان‌‌، نیروی انتظامی، زندان و... ادامه داد: کارگاه ریخته‌گری در قالب تفاهنمامه‌ای در دانشکده فنی مهندسی تویسرکان در سه ماه امسال نیز برپا شد.

رئیس فنی و حرفه‌ای تویسرکان خاطر نشان کرد: در سه ماه امسال 219 نفر دوره در قالب 70 هزار و 646 نفرساعت در مرکز ثابت، پادگان، زندان، کارآفرینی، سیار روستایی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح تویسرکان در رشته‌های مکانیک، برق خودرو، برق ساختمان، تأسیسات، صنایع چوب، جوشکاری، کامپیوتر و... برخوردار شدند.

وی اشتغال ایجاد شده و ثبت سامانه رصد را در سال گذشته 22 نفر اعلام کرد و افزود: در سال جاری نیز تاکنون برای 11 نفر اشتغال ایجاد شده است.

حکمتی مجموع مجوزهای صادره مشاغل خانگی و اشتغال را از سال 90 تاکنون 293 فقره اعلام کرد و گفت: 30 نفر از متقاضیان دارنده مجوز مشاغل خانگی به بانک معرفی شده و اغلب تسهیلات دریافت کرده‌‌اند.

وی تعداد کارت‌های صادر شده صنعت ساختمان برای کارگران فصلی از سال 88 تاکنون را 3 هزار و 800 فقره اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و 100 نفر از این تعداد کارگر بیمه شده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار