کد خبر: ۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷ 23 February 2015
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه در زیرساختها عقب ماندگیهای زیادی داریم گفت: علیرغم آنکه مواهب طبیعی زیادی وجود دارد اما رشد و توسعه قابل توجهی نیافته ایم.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حوزه دانشگاهی با رشد ناهماهنگ مواجه شدیم گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشگاههای منطقه با کمبود دانشجو مواجه بوده و برخی نیز در حال ورشکستگی هستند.

وی حجم قابل توجه فارغ التحصیلان بیکار را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: بیکاری دانش آموخته ها در نور و محمودآباد نیز بیداد می کند.

فیاضی فقدان تکنولوژی جدید درحوزه کشاورزی، عدم استفاده و درست از جنگل و دریا را از جمله عوامل عقب ماندگی دانست که سبب شده تا از ظرفیتها استفاده حداقلی شود.

این نماینده مجلس نهم به مصادیق محرومیت استان مازندران اشاره کرد و گفت: مشکل راههای استان، آب و برق از جمله مسائل فراروی است و سبب شده تا زیرساختها متناسب با جمعیت کنونی نباشد.

مشکل آب و برق در نور و محمودآباد جدی است

عبدالوحید فیاضی با عنوان اینکه مشکل آب و برق در شهرستان نور و محمودآباد جدی است گفت: سعی شد با تقویت شبکه برق و اصلاح مدار کارهای خوبی انجام شد و پست ۶۳ کیلوولت چمستان نیز در حال پیگیری است.

وی بیان داشت: در حال حاضر بخشی از برق بلده از آمل و چالوس گرفته می شود و برای رفع مشکل برق محمودآباد مجوز تاسیس نیروگاه ۵۰ مگاواتی اخذ شده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد به مشکل کمربندی این شهرستانها اشاره کرد و گفت: کمربندی شرقی محمودآباد پیشرفت خوبی پیدا کرده است و کنار گذرغرب محمودآباد نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه رویان به عنوان شهر توریستی ازمشکل ترافیک رنج می برد گفت: توسعه محورهای مهمی مانند محور چمستان – آمل از دیگر برنامه هاست.

فیاضی گفت: توسعه و تعریض بخشی از محور چمستان – آمل انجام شد و بهسازی این مسیر دغدغه سالهای سال مردم منطقه است و امیدواریم با حرکتهای صورت گرفته، توسعه منطقه شتاب گیرد.

امکانات نامناسب حوزه درمان

وی با بیان اینکه از امکانات نامناسبی در حوزه درمان برخورداریم گفت: کلنگ درمانگاه تامین اجتماعی در چمستان به زمین زده شد و قرار است ۱۵ ماهه تکمیل شود.

وی بیان داشت: بیمارستان شهدای محمودآباد نیز از امکانات خوبی برخوردار نیست و توسعه این بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است و بیمارستان امام نور که تکاپوی نیازهای شهروندان نیست و باید تجهیز شود.

عبدالوحید فیاضی عنوان کرد: فضای درمانی نیاز امروز را تامین نمی کند و باید ملزومات مورد نیاز را تامین کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از شهرستان نور از نعمت گاز برخوردار نیستند گفت: منطقه لاویج که گردشگری است از نعمت گاز بی بهره است.

وی با عنوان اینکه بخش بلده نیز بخش محروم بوده که دارای ۴۵ روستاست گفت: این منطقه پر وسعت از نظر کشاورزی و دامپروری، زمستان سخت و سنگین دارد و از نظر سوخت دچار مشکل هستند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: تصمیم بر این گرفته شد که منطقه بلده از طریق سیستم ال ان جی گازرسانی شود و قرار شد در سال ۹۴ عملیات اجرایی این طرح انجام شود.

وی گفت: منطقه میان بند نیز با بیش از ۲۰ روستا از نعمت گاز بهره مند نیستند.

وی به مشکل معادن در منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معدن ذغال سنگ بلده پس از چند سال تعطیلی شروع بکار کرده است و می تواند مرکز ثقل اقتصادی تبدیل شود.

معادن کوهی و رودخانه بلعیده می شوند

عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه عده ای به معادن کوهی و رودخانه ای دسترسی پیدا کرده و آن را می بلعند گفت: به دلیل مدیریت نامناسب، سود معادن به جاهای دیگر منتقل می شود ولی گرد و خاک آن نصیب مردم می شود.

این نماینده مجلس به مهاجرت غیرمنطقی فرزندان شهرستان برای کارگری به تهران و دیگر مناطق اشاره کرد و گفت: ساماندهی معادن می تواند در ایجاد اشتغال منطقه موثر باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان نور جاذبه گردشگری بالایی دارد از پارک جنگلی به عنوان بزرگترین پارک خاورمیانه یاد کرد و گفت: سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده است و این پارک می تواند مرکز اشتغالزایی منطقه تبدیل شود.

فیاضی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید جدی تر ورود پیدا کند افزود: عدم بهره برداری ازفضاهای گردشگری از جمله عوامل بروز بیکاری است.

ساحل گرفتار در کشاکش افراد حقیقی و حقوقی

وی با عنوان اینکه ساحل ما در کشاکش افراد حقیقی و حقوقی گرفتار شده است گفت: آزادسازی سواحل از جمله مصوبات است ولی حرکتهای انجام شده در این خصوص ناکافی است.

فیاضی به حوزه ورزش منطقه اشاره کرد و گفت: یک استادیوم ورزشی در شهرستان وجود داشت که تلاش کردیم آن را احیا و بازسازی داشته باشیم و در حال کمک هستیم تا پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه امور ورزش از امور مهم است، بیان کرد: رسیدگی به این مسائل در دستور کار قرار دارد.

کشاورزان روز به روز فقیرتر می شوند

وی با اظهار اینکه دولت توجه بسیاری در حوزه کشاورزی کرده است گفت: کارخانه های شالیکوبی پر از محصول است و کشاورزان در فقر زندگی می کنند و وقتی کشاورزی تقویت نشود، کشاورزان فقیر می شوند.

عبدالوحید فیاضی با عنوان اینکه در برق دار کردن چاههای کشاورزی، ارائه تسهیلات به کشاورزان اقداماتی صورت گرفته گفت: در آینده کشاورزی در مازندران به دلیل بی صرفه بودن معنا نخواهد یافت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تقویت کشاورزی می تواند مازندران را در آینده نزدیک به سمت و سوی خوبی از نظر توسعه سوق دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار