مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر استان فارس همزمان با آغاز دوره‌های تابستانه هنر گشایش یافت.
کد خبر: ۷۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 03 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:عصر امروز همزمان با آغاز دوره‌های تابستانه هنر، مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر استان فارس در خیابان جهانگردی شیراز با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان هنر این استان گشایش یافت.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس، در این مراسم با تسلیت درگذشت استاد علامه دهر اظهار داشت: دانشگاه تابستانه هنر و فرهنگ بهانه‌ای برای آغاز به کار مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر استان فارس شد.

وی با تاکید بر علمی کردن حوزه هنر و فرهنگ افزود: دانشگاه فرهنگ و هنر بیش از یک دهه است که در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده و استان فارس جز آخرین استان‌هایی است که این دانشگاه را تاسیس می‌کند.

مریدی با تاکید بر وارد کردن آموزش و پژوهش به حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های تابستانه تاثیر بسیار زیادی در اعتلای دانشگاه فرهنگ و هنر دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه رشته در مقطع کاردانی برای آغاز به کار این دانشگاه تصویب شده است تصریح کرد: رشته موسیقی شاخه سازهای ایرانی، رشته معماری شاخه دکوراسیون و رشته سینما شاخه تصویربرداری در این دانشگاه تدریس می‌شود و هر رشته ظرفیت پذیرش 75 دانشجو را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با بیان اینکه از ترم بهمن‌ماه این 3 رشته‌ به 10 رشته افزایش می‌یابد و در فازهای بعدی در مقطع کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد عنوان کرد: 40 درصد دانشجویان از کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد و 60 درصد به صورت آزاد پذیرفته می‌شوند.

وی با تاکید بر ایجاد فضای دانشگاهی و عملی در زمینه هنر و فرهنگ گفت: رویکرد این دانشگاه به هیچ وجه مالی نیست و سعی ما بر این است که از طریق تخفیف و تقسیط امکان تحصیل برای افراد علاقه‌مند به حوزه فرهنگ و هنر فراهم شود و از آموزشگاه‌های شناخته شده درخواست معرفی افراد مستعد در این زمینه را داریم.

مریدی با ابراز خرسندی از ایجاد فضای مناسب برای این دانشگاه افزود: این دانشگاه در حال حاضر 10 کلاس و دو سالن سمینار و کلاس عمومی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار