مطهرنیا با اشاره به پیامدهای منفی استعفای ظریف در عرصه بین المللی گفت: این اتفاق به تضعیف دولت در تهران می انجامد.
کد خبر: ۷۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 26 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ «مهدی مطهرنیا» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی شبستان در خصوص استعفای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ظریف یک تکنو دیپلمات و در کار خود بسیار حاذق است. او به مسنولیت خود وقوف کامل دارد و استعفای وی نشاندهنده یک حفره در دیپلماسی ایران خواهد بود.

کارشناس سیاست خارجی با بیان این که شیوه ای که ظریف برای اداره وزارت امور خارجه طرح کرده شیوه مناسبی بوده است، افزود: با توجه به آنچه که چند ماهی است در حوزه دیپلماسی مطرح می شود و به استعفاهای مکرر نیز می توان آن را تعبیر کرد خود می تواند سیگنال متوسط و رو به بالایی را به مردم در جهت رسیدن به یک نتیجه معنا دار یعنی شکاف دولت و حکومت انتقال دهد.

وی تاکید کرد: از این جهت استعفای ظریف حامل پیام آشکاری به نظام بین الملل باشد که در ایران دستگاه، دولت و دیپلماسی تنها یک بروکراسی اداری برای پادویی سیاسی است. وگرنه هیچ محل اعرابی از تصمیم گیری یا حتی تصمیم سازی ندارد.

مطهرنیا تصریح کرد: استعفای ظریف به تضعیف دولت در تهران می انجامد و مسئولت نهادهای فرادولتی را افزایش می دهد. چرا که با چنین شیوه ای این آدرس به جامعه جهانی داده می شود که در ایران دولت ها مسئولیت اصلی را به عهده ندارند و قدرت اصلی در محل دیگری متمرکز است.

کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به پیامدهای منفی استعفای ظریف در عرصه بین المللی خاطرنشان کرد: استعفای ظریف دستگاه دیپلماسی ایران را با چالش های جدی تری روبرو می سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار