مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ضریب نفوذ سامانه جمع‌آوری فاضلاب شهری در استان 64 درصد است، گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در موضوع بهره‌مندی شهرنشینان از سامانه جمع‌آوری فاضلاب است.
کد خبر: ۷۲۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ 02 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول اکبری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در موضوع بهره‌مندی شهرنشینان از سامانه جمع‌آوری فاضلاب است، افزود: 523 هزار واحد مسکونی و غیرمسکونی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی به سامانه جمع‌آوری فاضلاب متصل هستند.به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول اکبری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در موضوع بهره‌مندی شهرنشینان از سامانه جمع‌آوری فاضلاب است، افزود: 523 هزار واحد مسکونی و غیرمسکونی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی به سامانه جمع‌آوری فاضلاب متصل هستند.
وی ضریب نفوذ فاضلاب شهری در آذربایجان‌غربی را 64 درصد اعلام و اظهار کرد: متوسط ضریب نفوذ فاضلاب شهری در کشور نزدیک به 50 درصد بوده که نشان می‌دهد متولیان امر در آذربایجان‌غربی توانسته‌اند برای خدمت به مردم گام‌های بهتری بردارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ضریب نفوذ فاضلاب شهری در ارومیه 75 درصد است، اذعان کرد: تاسیسات فاضلاب در 12 شهر بزرگ از 38 شهر موجود در آذربایجان‌غربی وجود دارد که امیدواریم با اختصاص ردیف‌های اعتباری مناسب در طول برنامه پنجم و ششم توسعه همه این شهرها به طور کامل تحت پوشش سامانه جمع‌آوری فاضلاب قرار بگیرند.
وی در خصوص اولویت تکمیل تاسیسات فاضلاب شهری نیز گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در 12 شهر استان در طول برنامه‌های پنجم و ششم توسعه اولویت اصلی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خواهد بود.
اکبری اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدماتی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی 22 هزار و 500 خانوار از خدمات فاضلاب شهری بهره‌مند شدند.
وی هچنین با بیان اینکه 642 هزار انشعاب آب شرب شهری در استان وجود دارد، اضافه کرد: این انشعابات 836 هزار واحد مسکونی و غیرمسکونی را تحت پوشش قرار داده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی ضریب نفوذ آب شرب شهری در استان را بیش از 99.92 درصد ذکر و تصریح کرد: امسال با توجه به ترغیب مردم به استفاده مجاز از آب شرب شهری، تعداد سه هزار و 200 انشعاب غیرمجاز به انشعاب مجاز و دائمی تبدیل شدند.
وی با بیان اینکه در حدود سه هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب شهری در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: اکثر این انشعابات در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد که با اقدامات ترویجی سعی برآن شده که مردم به استفاده از انشعاب مجاز اقدام کنند.
اکبری همچنین در خصوص خدمات آبرسانی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 21 هزار و 800 خانوار جدید که اکثرا حاشیه‌نشین بوده یا ساخت و ساز جدید کرده‌اند، از خدمات آبرسانی بهره مند شدند.منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار