یک مسئول:
معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: دولت برنامه خاصی برای خرید گوشت قرمز با قیمت تضمینی ندارد اما با افزایش خودسرانه قیمت گوشت نیز برخورد می کند.
کد خبر: ۷۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 05 August 2015
مجتبی شیرخانی گفت: با مشاهده افزایش نامعقول قیمت گوشت قرمز در بازار با متخلفان برخورد می شود هر چند قیمت گوشت در مقطع فعلی نامعقول نیست.
وی افزود: تهیه و توزیع گوشت قرمز مبتنی بر اقتصاد آزاد و میزان عرضه و تقاضا است و دولت فقط در زمان رکود و کسادی بازار برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران و خریداران این فرآورده پروتینی واکنش نشان می دهد.
شیرخانی با توجه به مرز بین المللی مهران و دیگر مرزهای آبی و زمینی از دامداران و فعالان این عرصه خواست وارد عرصه های رقابتی و صادرات دام زنده و دیگر فراورده های گوشتی به دیگر کشورها بویژه کشور عراق شوند و از ظرفیت مرز مهران به خوبی استفاده کنند.
رییس اتحادیه دامداران استان ایلام نیز می گوید: از عمده مشکل های دامداران استان نبود شرایط برای خرید تضمینی گوشت قرمز و دام مازاد دامداران است که این عوامل برای دامداران استان دردسر ایجاد کرده است.
غلامرضا قدم خیری افزود: تهیه و خرید نهاده های دامی با افزایش فزاینده ای همراه بوده در حالیکه نرخ فروش دام زنده یا فرآورده های خام گوشتی به نسبت نهاده ها از قیمت پایین تری برخوردار است و این امر باعث ضرردهی دامداران شده است.
وی وجود واسطه ها و دلالان را از دیگر معضل هایی دانست که فعالان این عرصه اقتصادی را با چالش و مشکل مواجه کرده است و دامداران نیز به علت نبود خرید تضمینی یا مرکز خرید مشخص از سوی دولت مجبور به فروش دام مازاد خود ارزان تر از قیمت واقعی به واسطه ها هستند.
به گزارش ایرنا، در چهار ماهه نخست سال جاری شش هزار و 300 تن گوشت قرمز در استان ایلام تولید و روانه بازار مصرف شد.
در استان ایلام 600 واحد پروار بندی فعال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار