کد خبر: ۷۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 05 August 2015
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اعزام دانش‌آموزان استثنایی این استان به رقابت‌های فرهنگی‌ـ‌ورزشی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی بلوک‌اصلی صبح امروز در نشست اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به کسب موفقیت دانش‌آموزان این نهاد در المپیک ویژه جهانی اظهار کرد: این مسابقات با حضور 7 هزار ورزشکار از 177 کشور دنیا برگزار شد.

وی با بیان اینکه «مهیار پیله‌ور جاوید» موفق به کسب مدال نقره در رقابت‌های مذکور شد، افزود: پیله‌رو جاوید مدال نقره شنای امدادی چهاردهمین دوره المپیک ویژه 2015 جهان را در آمریکا از آن خود کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان دانش‌آموز مذکور را لاهیجانی معرفی کرد و گفت: پیله‌ور جاوید عضو اصلی تیم ملی شنای ایران است که برای حضور در مسابقات مذکور انتخاب شد.

وی المپیک ویژه جهانی را مربوط به کودکان با اختلالات ذهنی دانست و یادآور شد: المپیک به امور مربوط به سلامت جسم و روان و آموزش مهارت‌های زندگی برای این کودکان می‌پردازد.

بلوک‌اصلی در ادامه از اعزام بالغ بر 70 دانش‌آموز استثنایی گیلان در قالب شش تیم به مسابقات فرهنگی‌ـ‌ورزشی کشور خبر داد.

وی ایجاد فرصت برای ظهور و بروز و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و ایجاد روحیه بانشاط و خودباوری و کسب مهارت‌های زندگی و اجتماعی را از اهداف مسابقات فرهنگی‌ـ ورزشی کشور عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان زمان اعزام دانش‌آموزان به رقابت‌های مذکور را 16 تا 31 مرداد ماه جاری ذکر کرد.

وی گفت: دانش‌آموزان استثنایی در رشته‌های گلبال، یوچیا، شطرنج، دوومیدانی، گویی‌رانی، تنیس روی میز، احکام، قرائت و... با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته بلوک‌اصلی، استان‌های قزوین، همدان، سمنان، شیراز و خراسان رضوی میزبان رقابت‌های مذکور هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار