کد خبر: ۷۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 05 August 2015
شاید کنار گذاشتن جواد شفیعی ثابت به عنوان یک مدیر جوان، اصولگرا و البته محبوب، چراغ سبزی باشد که اعتدالیون استان به اصلاح طلبان نشان می دهند تا بتوانند در کنار هم در برابر رقیب سنتی خود یعنی اصولگرایان قدعلم کنند.

به گزارش خزرآنلاین، اگر از تغییر چند بخشدار در بخش های مختلف عبور کنیم، نگاه سیاسی مان نمی تواند به راحتی تغییر مدیرکل جوان و البته اصولگرای استانداری گیلان را نادیده بگیرد.

هر چند مسئولان دولتی مدتی بود که بر تغییر فرمانداران غیرهمسو تاکید داشتند، اما حالا جواد شفیعی ثابت از سمت خود برکنار می شود تا همان اندک اعتراضاتی که در گرماگرم دور اول انتصابات استانداری و مدت زمان کمی پس از انتصاب استاندار آن هم از سوی اصلاح طلبان، به وقوع پیوسته بود، خاموش شود و اعتدالیون با دلجویی از اصلاح طلبان، با خیالی راحت تر به استقبال انتخابات پیشرو بروند.

در این میان گویا اصلاح طلبان و اعتدالیون که دیگر نمی توانند چون گذشته بر بروز اختلافات درونی سرپوش گذاشته و همه چیز را در روابط فی ما بین عالی جلوه دهند، گویا قصد نزدیکی به یکدیگر برای در دست گرفتن مجلس آینده را دارند.

اعتدالیون به گمان آن که اصلاح طلبان پایه رای در میان مردم دارند، روی خوش به این نزدیکی و بازگشت به روزهای خاطره انگیز پس از پیروزی روحانی نشان می دهند و اصلاح طلبان هم گویا چندان بدشان نمیاد تا با در اختیار گذاشتن پتانسیل هایی که دارند، بار دیگر سهمی در قدرت اعتدالیونی بیابند که دولت فعلی را در دست دارند. هر چند اصلاح طلبان این بار دیگر نمی خواهند به سرنوشت فراموشی از سوی اعتدالیون پس از انتخابات ریاست جمهوری دچار شوند و احساس بد استفاده ابزاری از اصلاح طلبی را یک بار به خوبی تجربه کرده اند!

شاید کنار گذاشتن جواد شفیعی ثابت به عنوان یک مدیر جوان اصولگرا و البته محبوب، چراغ سبزی باشد که اعتدالیون استان به اصلاح طلبان نشان می دهند تا بتوانند در کنار هم در برابر رقیب سنتی خود یعنی اصولگرایان قدعلم کنند اما این نزدیکی اعتدالیون به اصلاح طلبان می تواند چون شمشیری دولبه عمل کند چرا که تایید مواضع اصلاح طلبان افراطی، می تواند منجر به رد صلاحیت حتی خوشنام ترین اعتدالی استان شود و در نتیجه مجالی برای استفاده از پتانسیل اصلاح طلبان، حتی اگر هم وجود داشته باشد، نخواهد بود.

هر چند شنیده های موثق حکایت از بروز اختلافاتی در بدنه اعتدالیون استان هم دارد. اختلافاتی که بی تردید در روزهای آینده خبرساز خواهد بود و البته بروز آن در روزهای منتهی به انتخابات، می تواند بسیار برای نوبخت و دوستان و البته دوستدارانش در استان گران تمام شود.

با این حال باید منتظر ماند و دید آیا اصلاح طلبان این پیام اعتدالیون را دریافت خواهند کرد؟ آیا اصلاح طلبان می توانند از اختلافات گذشته خود با اعتدالیون چشم پوشی کرده و به آن ها اعتماد کنند و بپذیرند که قرار است در آینده سهمی از قدرت اعتدالیون داشته باشند؟

در بهترین حالت، اصلاح طلبان و اعتدالیون را بار دیگر در کنار هم در انتخاباتی خواهیم دید که پیروزی شان به شدت به عملکرد جناح رقیب و و البته شورای نگهبان بستگی دارد. هر چند احتمال نزدیکی اعتدالیون به برخی اصولگرایان معتدل نیز وجود دارد. احتمالی که میزان آن بستگی به پاسخ اصلاح طلبان به اعتدالیون دارد.

در مقابل اما در اردوگاه اصولگرایان، این تغییر در مجموعه استانداری هیچ چیزی را عوض نخواهد کرد. اصولگرایان مدت هاست که می دانند که برای پیروزی در انتخابات تنها باید به داشته های خود اکتفا کنند و بیشترین تلاش خود را برای به دست آوردن وحدتی به کار ببندند که نقش اساسی در رقم زدن پیروزی تاریخی در انتخابات آینده برای آنان خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار