سرپرست فرمانداری اهواز خبر داد
سرپرست فرمانداری اهوازگفت: بیشترین نگرانی ما مربوط به چند روستا در مسیر بامدژ است که چنانچه خروجی دز بیش از 1200 مترکعب بر ثانیه شود و ما مجبور می‌شویم چند روستا را به جای دیگری منتقل کنیم.
کد خبر: ۷۲۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 27 March 2019

جمال عالمی نیسی بابیان اینکه روستاهای بخش مرکزی بین دو رودخانه دز و کرخه قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: با توجه به حجم بارندگی‌ها در بالادست احتمال بالا رفتن دبی رودخانه و افزایش خطرات در این حوضه‌ها زیاد است.

وی افزود: تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی توسط دو بخشداری مهیا شد همچنین از طریق دهیاری‌ها اقدام به اجاره کردن چند دستگاه سنگین کردند و در محل‌هایی که احتمال خطر وجود داشت اقدام به محکم‌کاری سیل بندها شد.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: چنانچه وضعیت جوی بهتر شود می‌توان اقدام بیشتری برای جلوگیری از وقوع سیل در منطقه انجام داد.

عالمی نیسی با تأکید بر اینکه اکنون روستاهای بخش مرکزی مشکل خاصی ندارند، بیان کرد: بیشترین نگرانی ما مربوط به چند روستا در بامدژ است که چنانچه خروجی دز بیش از 1200 مترمکعب بر ثانیه شود ممکن است اتفاقات سال 95 تکرار شود و ما مجبور می‌شویم سه روستا را به‌جای دیگری منتقل کنیم.

وی وضعیت در بخش اسماعیلیه واقع در حوضه کارون را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اقداماتی که توسط بخشداران در سیل قبلی صورت گرفت خطری منطقه را تهدید نمی‌کند در حال حاضر نیز امکانات دیگری به بخش اسماعیله برای مقابله با خطرات احتمالی سیل داده‌شده است.

عالمی نیسی عنوان کرد: آنچه در اهواز ما را نگران کرده خیابان جاده ساحلی چراکه خروجی کارون در حال حاضر به 1400 مترمکعب بر ثانیه رسیده و در حال افزایش است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بارندگی ، آبگرفتگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار