نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری اینکه ابتدای هر سال با توجه به سنت و فرهنگی که داریم به طور غیرارادی هزینه‌های جانبی خانواده‌ها افزایش می‌یابد از دستگاه‌های موثر در این حوزه خواست تمام هم و غم خود را بکار گیرند تا شیرینی سال جدید برای مردم به تلخی تبدیل نشود.
کد خبر: ۷۲۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 29 March 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: مسعود رضایی با تاکید برضرورت توجه به وضعیت معیشت مردم در سال جدید به عنوان مهمترین وظیفه مسئولان در حوزه اجتماعی، گفت: آنچه باید در سال جدید تمام مجموعه حاکمیت به فکر آن باشند این است که ابتدای هر سال با توجه به سنت و فرهنگی که داریم به طور غیر ارادی هزینه‌های جانبی خانواده‌ها افزایش می‌یابد، ضمن اینکه کالاها با کمبود مواجه می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون که کشور با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه شده است، اگر به این موضوع دقت نشود، این امکان وجود دارد مشکلات خانواده‌ها درجهت تامین معیشت به اندازه‌ای افزایش یابد که حتی قادر به تامین مایحتاج روزمره خود نیز نباشند.

وی تاکید کرد: در سال 98 لازم است مجموعه وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی در تامین معیشت نقش دارند، تمام هم و غم خود را بکار گیرند تا شیرینی سال جدید برای مردم به تلخی تبدیل نشود.

مسئولان در سال 97 در کنترل آسیب‌های اجتماعی موفق عمل نکردند

رضایی خاطرنشان کرد: ما در سال 97 در هیچ حوزه از آسیب‌های اجتماعی نتوانستیم خوب عمل کنیم، ضمن اینکه نباید در این رابطه به بیان جملات شعارگونه اکتفا کنیم، چرا که در طول چهل سال تنها شعار دادیم و دیگر شعارهایمان رو به پایان است و شعار جدیدی وجود ندارد که مسئولان نداده باشند، بنابراین باید به سمت عمل و واقع‌بینی حرکت کنیم و واقعیت‌ها را بیان کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: ما گاهی در تشخیص حقیقت و واقعیت با مشکل مواجه می‌شویم، و این در حالی است که بین این دو فاصله وجود دارد، به این معنا که حقیقت امر خوبی است، اما در واقعیت گاه مشاهده نمی‌شود، بنابراین باید مسئولان آنچه واقعیت دارد را بیان کنند.

آمار طلاق در سال 97 کاهش پیدا کرد

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در سال 97، تصریح کرد: تنها موردی که می‌توان به عنوان اتفاقات مثبت سال 97 از آن یاد کرد، کاهش طلاق است، کما اینکه مراکز بررسی‌کننده این معض،ل این مهم را اعلام کرده‌اند، اما کاهش این معضل در پی بروز معضلی دیگر ایجاد شده است، چرا که وقتی ازدواجی صورت نگیرد، قطعا طلاق هم نخواهیم داشت، بنابراین تا زمانی که رشد ازدواج و طلاق با هم متناسب نباشد، نمی‌توان از آن تحت عنوان امری مثبت یاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار