رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی:
رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اتکای استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۷۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 07 August 2015
مجتبی مزروعی در دهمین جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی که در سالن جلسات اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون چندین نمایشگاه بین‌المللی از سوی جهاد کشاورزی برگزار شده است، اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی کشاورزی شهریورماه امسال در قرقیزستان برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه پایه و اساس سلامت جامعه، غذای سالم است، تصریح کرد: ایجاد جامعه سالم از طریق غذای سالم به عهده جهاد کشاورزی است که باید این رسالت را به خوبی انجام دهد.

وی در ارتباط با حلال بودن محصولات غذایی، بیان کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی به طور مستمر نظارت خود را بر محصولات انجام داده و در ارتباط با واردات نیز ذبح شرعی تحت نظر این نمایندگان انجام می‌شود.

مزروعی متذکر شد: اتکای استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی بیشتر از میانگین کشوری است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه از 36 دشت استان 33 دشت در وضعیت بحرانی قرار دارند، افزود: تمامی دشت‌های استان ممنوعه و بحرانی بوده و سالانه بیش از 1.1 میلیارد متر مکعب با کسری مخزن رو به‌رو هستیم و این بحران بزرگترین تهدید استان محسوب می‌شود؛ لذا افزایش بهره‌وری آب به عنوان محور فعالیت‌های سازمان مطرح بوده و نیازمند توجه ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر میانگین آبیاری تحت فشار در کشور 17.5 درصد بوده ولی در استان به دلیل کمبود اعتبارات به 13.1 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار